MC Uppkörning om två dagar !

Eller bara kör upp ensam.

"Kära verket, jag gjorde idag min uppkörning utan att bli underkänd. Tyvärr saknades det pga sjukdom personal på plats som kunde lämna ut mitt körkort, så kan ni skicka det till mig?"

Om det vore så enkelt

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Fan vad nice………….

Trafikverket skriver SMS 2h innan uppkörning kl 06:15 på morgonkvisten att körprovsförrättaren är sjuk och tiden är flyttad 2v framåt.

Fine, absolut kan man bli sjuk. Men är det bara en person som jobbar med detta på denna statliga myndighet? Har man inga inhoppare liksom?

Fantastiskt.

MC förberedd på lånat släp, kläderna var redan på, mat packad, ledighet tagen från jobb. Skulle i princip precis köra när SMS:et kom.

Vet någon om man kan söka ersättning för såna här situationer, med tanke på att man tagit ledigt från jobb och kommer behöva göra det igen, och att det är deras ”fel” i detta fall?

Aj, den svider. För mig själv och många andra är tiden fram till uppkörning slukad av just uppkörning. Men kör under tiden (om du kan) och njut. Banan har du ju klarat! Missat en och annan skylt har man ju gjort utanför uppkörningen med. Men det är ju inget man inte kan! Hade varit värre om du kuggat på något du inte kunde.

Som min körlärare sa: "Andas i fyrkant och kör för fan" - Så går det bra!

Fan vad nice………….

Trafikverket skriver SMS 2h innan uppkörning kl 06:15 på morgonkvisten att körprovsförrättaren är sjuk och tiden är flyttad 2v framåt.

Fine, absolut kan man bli sjuk. Men är det bara en person som jobbar med detta på denna statliga myndighet? Har man inga inhoppare liksom?

Fantastiskt.

MC förberedd på lånat släp, kläderna var redan på, mat packad, ledighet tagen från jobb. Skulle i princip precis köra när SMS:et kom.

Vet någon om man kan söka ersättning för såna här situationer, med tanke på att man tagit ledigt från jobb och kommer behöva göra det igen, och att det är deras ”fel” i detta fall?

Fan vad segt.. jo man tycker ju att dom borde ha någon annan nisse redo för att hålla i körproven vid sjukdomsfall. Sen tror jag nog inte dom kommer betala ut någon ersättning men du kan ju alltid ringa och fråga.

Det löser du.
När jag körde upp på hoj hade både jag och den andra killen vana av motokross sedan tidigare. Vi blev båda kuggade för att vi inte höll 70 km/h på mindre grusväg ute i buskarna.
Förrättaren: "Lagstadgad hastighet vid avsaknad av skyltning är 70 km/h"

Vi valde båda att köra försiktigare på den vägen eftersom det var rullgrus i kurvorna och därmed anpassade oss efter förutsättningarna...tyckte vi. Det betalade sig dåligt.

Det löser du.
När jag körde upp på hoj hade både jag och den andra killen vana av motokross sedan tidigare. Vi blev båda kuggade för att vi inte höll 70 km/h på mindre grusväg ute i buskarna.

Vi valde båda att köra försiktigare på den vägen eftersom det var rullgrus i kurvorna och därmed anpassade oss efter förutsättningarna...tyckte vi. Det betalade sig dåligt.

Den provförrättaren verkar ju inte ha haft alla hästar hemma… där skulle ni sjävklart ha överklagat saken.

70km/h är max hastighet, i övrigt avgör föraren utifrån omständigheter vad som är säker hastighet under iakttagande av regeln underlätta för andra i trafiken.

Med vänlig hälsning,

Fan vad segt.. jo man tycker ju att dom borde ha någon annan nisse redo för att hålla i körproven vid sjukdomsfall. Sen tror jag nog inte dom kommer betala ut någon ersättning men du kan ju alltid ringa och fråga.

Håller med :/ taggad som fan på morgonen, så får man skit SMS:et precis innan avfärd

Ersättningen blir svår ja. Skiter i att ens ge mig in i det faktiskt.

Aj, den svider. För mig själv och många andra är tiden fram till uppkörning slukad av just uppkörning. Men kör under tiden (om du kan) och njut. Banan har du ju klarat! Missat en och annan skylt har man ju gjort utanför uppkörningen med. Men det är ju inget man inte kan! Hade varit värre om du kuggat på något du inte kunde.

Som min körlärare sa: "Andas i fyrkant och kör för fan" - Så går det bra!

Japp! Helt rätt.

Det löser du.

Så jävla surt, med andra ord gjorde ni exakt det de vill att man ska göra. Efter boken.

Tjat om anpassad hastighet och bromsberedskap hela tiden. Hur fan ska man få flyt i körningen då? vilket de också man vill att man ska ha.

Man kan säga vad man vill men mycket av resultatet för körningen kommer från hur förarprövaren mår och känner just den dagen… förmodligen var din inte på humör.

Aja….Du och vännen har körkort nu antar jag?

Så jävla surt, med andra ord gjorde ni exakt det de vill att man ska göra. Efter boken.

Tjat om anpassad hastighet och bromsberedskap hela tiden. Hur fan ska man få flyt i körningen då? vilket de också man vill att man ska ha.

Man kan säga vad man vill men mycket av resultatet för körningen kommer från hur förarprövaren mår och känner just den dagen… förmodligen var din inte på humör.

Aja….Du och vännen har körkort nu antar jag?
- Jag hade kortet i näven vid andra uppkörningen.
Fick samma grusväg igen faktiskt, och då valde jag att hålla 70.
Nog för att man hade klarat hastigheten utan problem även första gången, men vi utgick ifrån att uppkörningsmannen skulle uppskatta att vi bedömde hastigheten efter vägens beskaffenhet som kunde vara en utmaning i 70 i kurvorna för en oerfaren.

- Jag hade kortet i näven vid andra uppkörningen.
Fick samma grusväg igen faktiskt, och då valde jag att hålla 70.
Nog för att man hade klarat hastigheten utan problem även första gången, men vi utgick ifrån att uppkörningsmannen skulle uppskatta att vi bedömde hastigheten efter vägens beskaffenhet som kunde vara en utmaning i 70 i kurvorna för en oerfaren.

Där ser man. Fick du köra exakt samma runda annars? Eller de väljer andra rutter?

Exakt. Hade gjort samma där faktiskt.

Inte exakt samma runda, men samma grusväg.

Kändes det som de var hårdare i bedömningen för att man tidigare kuggat? Eller att du, förutom grusvägen, blev testad på det de fann brister i på första uppkörningen?

Kändes det som de var hårdare i bedömningen för att man tidigare kuggat? Eller att du, förutom grusvägen, blev testad på det de fann brister i på första uppkörningen?

- Han ville nog bara se om jag bättrat mig på det som fällde mig första gången, skulle jag tro.

Fan vad nice………….

Fantastiskt.

Jättetråkigt. Finns det tider tidigare än så om du har möjlighet att köra en liten bit?

Trist att uppkörningen blev uppskjuten.
Men underskatta inte uppkörningens förrättaren, hen har ett stort ansvar för att inte släppa ut någon i trafiken som inte är mogen för det …

Det är ganska låga krav på att ta ett körkort, när du tagit det betyder det inte att du kan köra , bara att du får köra ensam🙄

Jag säger inte det för vara dryg utanför det är sant 😇

Jättetråkigt. Finns det tider tidigare än så om du har möjlighet att köra en liten bit?

Nja. Alltså alla tider är uppbokade överallt i princip, så just nu är det bara om någon misslyckas med teorin och släpper sin tid, eller pga sjukdom och andra hinder.

Får stå ut med att vänta 12 dagar till helt enkelt!

Trist att uppkörningen blev uppskjuten.
Men underskatta inte uppkörningens förrättaren, hen har ett stort ansvar för att inte släppa ut någon i trafiken som inte är mogen för det …

Det är ganska låga krav på att ta ett körkort, när du tagit det betyder det inte att du kan köra , bara att du får köra ensam

Jag säger inte det för vara dryg utanför det är sant

Ja nej det ska man inte göra. Förstår vad du menar och det är helt rätt.

Man är fortfarande nybörjare även om man kan framföra fordonet tillräckligt för att klara uppkörningen. Riktiga utvecklingen börjar ute i trafiken på egen hand. Och den utvecklingen slutar aldrig.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...