2025 GP Estrella Galicia 0,0 de España

Spännande i ett varv, sen lika kul/trist som vanligt.

Nåväl, fantasy-mässigt gick det bra. 😊

Så jävla najs!
Absolut, men jag saknar spänningen, ovissheten , bataljerna , det som fick mig att börja följa Motogp....(Rainey, Schwantz, Lawson m.fl.)
MM i år...9 starter & 8 segrar.
Hoppades att Quartarararo skulle klämma in sig på pallen idag, det var ett tag sedan

min våta dröm om att se alex marques dra en 'marc marques' på marc marquez var påväg att bli verklighet redan på första varvet! w00t! :hojraket:arsele

Acosta som 3e snabbaste KTM är väl ändå ett bevis på att det är dags för Pedro att börja köra årets hoj...

Ja eller så är han lite haussad?
Mycket möjligt. Han var dock väldigt underhållande att titta på ifjol när han var med i räjsen så jag hoppas på att talangen/potentialen faktiskt finns där.
#fwiw #hoppetärdetsistasomdör

Kul med lite action, vill minnas att Marc kört av tidigare på Jerez..? :gnissla

Riktigt kul med vinst för Alex, sjukt vad jämn han är i år. Skönt att han hittade en lucka i kurva 6 under inledande varven, kunde tagit slut för honom där.

Marc plockade Savadori, Chantra, Fernandez x2, Aleix och Rins. Den enda förare som trots detta var snabbare än Marc sista 20 varven var lillebror (-0,622). Närmast bakom i pace hittar vi Vinales (+1,024). Kul med Maverick högt upp igen!

Mir levererar ett nytt framhjulssläpp, deja vu.

Pecco utanför topp 2 inte mindre än 8 gånger av 10 i år, kan han inte va jättenöjd med. Förra året snittade han 50% utanför topp 2.

Test imorgon.

Brukar irritera mig på dom som klagar på ditten och datten om racen när det är inte konstant fiight men sprinten kändes meh tyckte jag. Mycket var nog att jag blev så besviken över att Quarten inte höll sig på hjulen och tänkte att där sumpade han sin chans till podium denna helg. Men vilket race nummer två blev! Quarten förtjänade verkligen Rider of the day! Imponerad av hur samlad Pecco ändå är och hur han kör trots att han har uppförsbacke för tillfället. Hoppas att dom kan hitta något på testerna idag för att få till den sista pusselbiten.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back