Video MCN Return of the pocket rocket! Kawasaki ZX-4RR

Benny busee

Nu har jag knäskrapat.
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Westside
Hoj
Yamaha r6 2000
En ZX-4RR tycker jag verkar vara sjukt kul. Var och prov satt en i går och den känns mycket smidigt för en lite kortare person som jag. Den borde vara lite billigare, för man får ganska mycket mer hoj om man lägger ett par tusen till. Fast jag saknar min RGV 250 och denna borde ju vara liknande fast i ett modernare chassi. Skall testa en när det blir lite varmare.

Vad är era tankar om denna.
 

Snurresprit

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2023
Hoj
KTM 690 Duke 2016, BMW R1200RS 2018, Kawasaki KLX230 2020, Ducati Multistrada V4 PP 2022, Kawasaki Ninja ZX-4RR 2024
Har en stående hos handlarna i Linköping så varje nytt snöfall känns som en pungspark!
Köpte den framförallt för motorns skull då jag huvudsakligen kör på hojar som trivs i mellanregistret (690 Duke & R1200RS).
Man kan ju tänka ”lägg till några tiotusingar och ZX-6R istället” men då blir försäkringen 4-6 gånger så dyr.
Vill jag åka skiftfort kan jag alltid ta en tur på Multin…
Som enda hoj är jag tveksam.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Mitt omdöme efter provsittning är att jag gärna skulle ha en som komplement till motarden. Är alldeles för förtjust i min huliganmoped för att byta bort den.

Att ha en yster 400 på bana och litet inspirerande gatkörning är nog inte fel. Att den inte är en 1000 kubiks sporthoj med mycket mer effekt än min kompetens är bra för mig.

Sannolikt skulle den inte vara alltför dyr att äga heller. Iaf inte för en gubbe som jag.

Edit: typ 350 spänn i månaden med på/avställningsbar försäkring hos TH. Då skulle årskostnaden bli väldigt hanterbar.
 

Snurresprit

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2023
Hoj
KTM 690 Duke 2016, BMW R1200RS 2018, Kawasaki KLX230 2020, Ducati Multistrada V4 PP 2022, Kawasaki Ninja ZX-4RR 2024
Mitt omdöme efter provsittning är att jag gärna skulle ha en som komplement till motarden. Är alldeles för förtjust i min huliganmoped för att byta bort den.

Att ha en yster 400 på bana och litet inspirerande gatkörning är nog inte fel. Att den inte är en 1000 kubiks sporthoj med mycket mer effekt än min kompetens är bra för mig.

Sannolikt skulle den inte vara alltför dyr att äga heller. Iaf inte för en gubbe som jag.
För min del på typ 50 bast i närheten Stockholm hamnar försäkringen på ungefär samma som BMW’n och Multin, dvs överkomligt.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Har en stående hos handlarna i Linköping så varje nytt snöfall känns som en pungspark!
Köpte den framförallt för motorns skull då jag huvudsakligen kör på hojar som trivs i mellanregistret (690 Duke & R1200RS).
Man kan ju tänka ”lägg till några tiotusingar och ZX-6R istället” men då blir försäkringen 4-6 gånger så dyr.
Vill jag åka skiftfort kan jag alltid ta en tur på Multin…
Som enda hoj är jag tveksam.
Coolt. Antar du inte hunnit provköra den ännu då eller ?
I så fall får du skriva en recension senare när primiärturen är gjord.
Försäkring om du har hel/helår utan att ställa av/på, vad landar den på ungefär?
 

Snurresprit

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2023
Hoj
KTM 690 Duke 2016, BMW R1200RS 2018, Kawasaki KLX230 2020, Ducati Multistrada V4 PP 2022, Kawasaki Ninja ZX-4RR 2024
Coolt. Antar du inte hunnit provköra den ännu då eller ?
I så fall får du skriva en recension senare när primiärturen är gjord.
Försäkring om du har hel/helår utan att ställa av/på, vad landar den på ungefär?
Nej jag har som vanligt inte provkört då jag ofta beställer helt nya modeller under vintern. Då har man något skoj att se fram emot, iaf vart annat år… Den enda hoj jag provkört innan köp är BMW’n.
Hel hos Svedea hamnar på 5000/år.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Ja det var mycket han sa i videon jag känner igen från 90-tals 400. Åker ju mycket RVF.
Skall bli kul om det dyker upp lite 400:eek:r på banan. Känner igen precis det där med fartskillnader mot de stora hojarna på bana. Inte helt optimalt.
Men jädrar vad utvecklande det är som förare att försöka hänga med ändå. Just som han säger mer runda spår, nedlägg ut på rakan och flow istället för point and squirt.

Blir intressant att se hur fort de går rakt fram jämför med gammel400:a. Är ju 30 års utveckling.
Men det ska erkännas, de gamla har ballare och dyrare lösningar på motorteknik, ram och fjädring. De hade inte samma funderingar på produktionskostnad då.
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top