Sverige idag..

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Hoppsan ja, tänk om DET är en bieffekt av vaccinet? Anders, vilket vaccin fick du?

Hur som helst, fasen så du fick det där redan i år? Trodde du kanske hade dragits med det halva livet och typ .. vant dig lite. Men 'easy come, easy go', du får nog bukt på den grejen om du bara jobbar på det.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hoppsan ja, tänk om DET är en bieffekt av vaccinet? Anders, vilket vaccin fick du?
"Tänk om... tänk om... tänk om det skulle kunna vara så". Det är inte mitt stuk. Själv är jag mer inne på det insektsbett jag fick tre veckor före symptom. Sved till som satan på innerlåret medans jag körde hoj. Såg inte vad det var för något. Liten röd prick var allt som syntes efteråt.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
"Tänk om... tänk om... tänk om det skulle kunna vara så". Det är inte mitt stuk. Själv är jag mer inne på det insektsbett jag fick tre veckor före symptom. Sved till som satan på innerlåret medans jag körde hoj. Såg inte vad det var för något. Liten röd prick var allt som syntes efteråt.
Liten röd prick låter som ett getingstick. Jag fick några sådana på insidan av låret när jag var yngre och körde moppe i högt gräs. Då klämdes det fast getingar och annat mellan låret och tanken och vips så hade man ett smärtsamt stick. Din klämda geting kanske hade doppat gadden i något olämpligt straxt innan...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Hon sade "halv-sju". Jag är oförskämt påläst i ämnet som verkade trigga något (negtivt) hos läkaren. Borrelia KAN ligga latent i flera år. Fysisk skada som t.ex. skarp soffkant kan skada nerverna. Jag är en soffliggare Lindeman. Andra typer av virus och bakterier kan ge samma symptom. Den senior som läkaren rådfrågade var den som förordade MRI för att utröna skadans beskaffenhet.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Själv är jag väldigt säker på vad det var. Klantade mig, kröp på dotterns köksbänk och hade handen på spishällen. Vi skulle kolla var dra kablar i väggen, hon renoverade köket.
Hällen går sönder, och jag får en glasbit upp i handleden. Känns som en vansinnigt stark stöt.

Tre år sedan. Har haft i stort sett noll känsel i lillfinger och utsida ringfinger, styrkan i tummen har varit noll, har svårt att draihop fingrarna i sidled. Nu i höst har kontakt med muskler börjat funka igen med tummen, så styrkan där är på väg tillbaka. Nervskador är inte att leka med.

Hade tur med att få hjälp i rätt ordning snabbt. Lördag skadade jag mig, söndag insåg jag att det var något allvarligare, måndag akuten där jag fick remiss, måndag em pratade jag med handkirurgen på SÖS, tisdag undersökt och mitt på dagen opererad. De sydde ihop höljet på nerven, själva nervtrådarna kan de inte göra något åt, de måste växa själva. Sjukskriven i två månader.

1638544373499.png

1638544860945.png

1638544926417.png

1638544944894.png
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Själv är jag väldigt säker på vad det var. Klantade mig, kröp på dotterns köksbänk och hade handen på spishällen. Vi skulle kolla var dra kablar i väggen, hon renoverade köket.
Hällen går sönder, och jag får en glasbit upp i handleden. Känns som en vansinnigt stark stöt.

Tre år sedan. Har haft i stort sett noll känsel i lillfinger och utsida ringfinger, styrkan i tummen har varit noll, har svårt att draihop fingrarna i sidled. Nu i höst har kontakt med muskler börjat funka igen med tummen, så styrkan där är på väg tillbaka. Nervskador är inte att leka med.

Hade tur med att få hjälp i rätt ordning snabbt. Lördag skadade jag mig, söndag insåg jag att det var något allvarligare, måndag akuten där jag fick remiss, måndag em pratade jag med handkirurgen på SÖS, tisdag undersökt och mitt på dagen opererad. De sydde ihop höljet på nerven, själva nervtrådarna kan de inte göra något åt, de måste växa själva. Sjukskriven i två månader.

View attachment 466260

View attachment 466261

View attachment 466262

View attachment 466263
Blev köket klart :va
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ser faktiskt ut som ... ett hundbett?

Det värsta jag har haft var en liten fettböld på ryggen, samt en fästing på pungen en gång.
Såret är i mitten. Strecken runt ritade sköterskorna dit för att hålla koll på om det röda runt såret bredde ut sig (inflammation) under tiden jag väntade på att doktorn skulle undersöka. Originalsåret är det lilla i mitten som ser ut som ett lite stick med en knivspets.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Lars Vilks, en hel månad och två veckor har gått sedan hans underliga död.

Kommer det komma några svar på vad som faktiskt hände?...
Det är inte undlig att dö i en frontal krock när lastbilen håller 90 km o rangerovern 150+km blir lixom 240 km rakt in i en bergvägg. Finns inget att utreda mer nä vårdslöshet i trafik och fortkörning.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Saxat ur Samnytt men fanns beskrivet i både aftonblaskan o expressen men försvann mystiskt från vänster blaskorna.

My respekt för lagen o staten..

inbrott. I söndags bröt sig tjuvar in på polishuset i Kristianstad genom att krossa en ruta med en sten. Inget larm satte igång och ingen reagerade heller på fönstret som krossades. Brottet uppdagades inte förrän tjuvarna själva visat upp polisbrickor på Kristianstads tågstation.

En väktare på tågstationen i Kristianstad höll ögonen på ett par kända kriminella som vistades på stationen. Han såg hur den ene lämnade över något till den andre och konfronterade dem kort därpå. Då visade det sig att föremålet var en polisbricka.




Vakten larmade polisen men där hade man inte tillräcklig bemanning för att skicka över någon patrull. Istället fick väktaren bege sig till stationen. Först då upptäcktes även inbrottet och den krossade rutan.

Utesluter att någon glömt att larma på

Enligt lokalpolisområdeschef Anders Olofsson, är lokalerna som tjuvarna bröt sig in i ett kontorslandskap där utredare arbetar. Utöver polisbrickor kom tjuvarna även över ett antal bärbara datorer, datorutrustning och personliga ägodelar. Möjligen stal de även ett passerkort som har befunnits saknas.

Polisen uppger att ett tekniskt fel ligger bakom att larmet aldrig utlöstes när männen krossade fönstret på polisstationen. Det är ännu oklart vad felet består i, uppger Nsk.

Lokalpolisområdeschef Anders Olofsson utesluter dock att någon anställd skulle ha slarvat med säkerheten. Han utesluter även att tjuvarna skulle haft någon hjälp inifrån.

– Vi ser oerhört allvarligt på detta. Polishuset ska ha ett högt skalskydd med fungerande larm. Men någon typ av tekniskt fel har gjort att larmet inte utlösts, säger Olofsson.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Frågan är om det är:

glömt/"glömt"/tekniskt fel

Jag vet vad jag tror.

Såna där lokala skurkar kanske besökt polisstationen så mycket att de kan stationen nästan lika bra som kling och klang själva.

Människor är dessutom ofta mer än lovligt lata så polisen kanske sällan eller aldrig larmar på i någon slags förvisning om att ingen vågar göra inbrott på en polisstation.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
...polisen kanske sällan eller aldrig larmar på i någon slags förvisning om att ingen vågar göra inbrott på en polisstation.
Haha. Kommer att tänka på jönssonligan när de snott en polisbil som de lämnat olåst för att sedan hoppa in i då sickan säger till vanheden nått i still med:
-Är du inte klok, har du lämnat bilen olåst?
Varpå vanheden svarar:
-Det är väl ingen som snor en polisbil heller.

Fö. de bästa svenska filmerna som någonsin gjorts i strid med repmånad.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top