Satt och letade kolfiberprylar till min K6 och för ca 20 000 får man allt i kåpväg osv i kolfiber utom tanken. Även ramskydd svingskydd. Lite sugen på att betsälla detta till hösten. Men sedan vill man ju ha kolfibertank (vet jag inte ens om det finns) och fälgar med och då ryker det väl 60 000...
Vet någon om detta funkar på en Gixxer 750 K6 med? Vilken årsmodell ar handtag till R6 ska man jaga rätt på? Tittat på massor av snabbgashandtag men alla jag hittat gör ju att man får bygga om det så det inte ser original ut med dödarknappen osv. Jag vill bara byta rullen och att det ska se helt...
Hullsjörallyt på lördag. Aldrig åkt och vet inte hur tempo eller typ av hojar men provar man aldrig får man aldrig veta. Får jag bara kört lite TIG i avgassystemet jag moddar åker jag dit.
http://www.tmck72.org/index.php/evenemang/10-hullsjorallyt
Haha tror detta kan vara en åsikt vi aldrig riktigt kommer vara överens i men vi låter väl inte en sådan banal tingest skapa klyftor i detta fina nätverk. Vi kan väl vara överns om att Gixxer 750 rules, ja mer än Gixxer 1000 till och med. Tycker 750 är mycket roligare på kurvig väg. Så bu för...
Grattis som tusan, bara ut och inte släppa den under 10k RPM så är den snart inkörd. Vad har du för planer för den? Kolfiber? System? PC+mappning? Kul att se hur andra moddar sina hojar. Får väl lägga upp en lista och lite bilder med allt jag gjort på min.
Ha det så kul nu då.
PS. Gött du...
Med tanke på att Biltemas oljor uppfyller precis samma krav och standarder som ex. Motul och Castrols värstingoljor så borde det fungera utmärkt. Sedan är det ju oklart med hur mycket marginal de klarar kraven men jag tror ingen tillverkare konstruerar en produkt med ex. 20% mer kvalitet än...
Köp däck med dual compound ex. någon modell av Michelin 2CT. Medium på sidorna och hard i mitten. Då har du bra fäste när du svänger och minimerar platt däck i mitten.
Ok,jag hade dragit i en M12x30 skruv med lite gängtätning eller silicon på. Men om du vill ha en "hatt" över så säljer Tools och även Ahlsell detta sortimentet. http://www.nolato.se/pdf_viewer/slider/index.jsp?pdf_doc=nolatohertila-katalog-1206b-se&form=afour#3
Leta i den så lär du hitta någon...
Är det en gummislang med något metallhölje? Kolla innerdiameter och om det nu exempelvis är 9,6 mm så tar du en M10 skruv 20-25 mm lång och lite gänglåsning på den och skruvar i den så blir det nog tätt så det räcker. Lite svart eltejp runt alltihop så kommer det nog funka fin fint.
Lycka till.
Så då var speedohealern samt snakeskin monterat, nu väntar jag bara in leveransen av växelindikatorn med inbyggd shiftlight. Jag tänkte beställa en quickshifter och undrar om någon har monterat det på sin Z? Satsar på denna http://translogicuk.co.uk/quickshifters.htm
Nu är det så att jag även...
Härligt med en R. Det är det jag saknar på min, bättre fjädring och bromsar. Brukar åka kurviga vägar med polare som åker R6 och Gixxer 1000 m.m. Kan säga så här, på kurviga vägar hjälper det inte med 80 hk till.
Grattis till ditt nya åk och nu hoppas vi på stabilare väder.
Känn på oken om de sitter löst men jag skulle gissa styrlaget. Känns det som den "tippar" framåt i styret eller är det bara ljud. Oken är ju väldigt enkelt att skruva loss och kontrollera belägg osv. Men som sagt, jag tror på styrlager, tyvärr.
Gissar att det är själva fjädrande locket som man låser upp för att tanka. Tanklocket sitter ju i 5 eller 7 skruvar runt om. Går det inte lossa som så du får loss "hela tanklocksmekanismen"? Lägg skiten i diesel över en natt så lär det gå mjuk och fint efteråt. Om det nu går att få loss så.