Håller på och grejar med veteranen hemma.Efter 13 års dvala så har jag fått liv i den.men bara till 75%.
Problemet är att den går bara på 3 burkar vid belastning.
Har gjort: Nya stift och tändspolar.ny renoverade förgasare(TACK till BRA I GASEN)justerat ventiler.och nu senast kompmätt...
Har gjort generaltabben när jag bytte tändspolar på bågen.kollade inte vilken kabel som gick vart.:dummer
På dom "nya"spolarna är kablarna märkta 1 4 på den ena och 2 3 på den andra men detta verkar knas.Kortare kablar på den med 2 3.
Tändföljden är ju 1243 på denna och jag har mätt fram så...
Säg det roliga som varar. Gick skapligt dom 5mil jag körde,Men det ryckte och gick ojämnt vid gaspådrag företrädesvis vid segdragning och ax på låga varv på hög växel. Har mätt upp tändspolarna och dessa ger 24,9 resp 25,7 på sekundär sidan rekommenderat är 30-50 medans primärsidan ger 4,5 resp...
Tackar för all respons,
Hittade roten till allt ont..Slet isär fuggarna och det visade sig vara lite skit i bränsleröret mellan 3ans och4ans förgasare,Plus att bensinkranen inte öppnar helt på vacuum, Utan måste ställas i PRI läget..Nu verkar allt lira som det ska och den går så bra den...
Besiktningen avklarad med blanka papper,,,Men nu går den skit igen,,,,
Verkar ha något tjall i dödarknappen på styret.
Den stoppar väl motorn genom att kortsluta tändningen eller?Kan ett litet överslag där strula till det för tändningen när man kör?
Har nu bytt till nya stift och detta gjorde skillnad, Nu går den på alla burkar. Men den tvekar fortfarande på 4&5an vid belastning från 4500 rpm och uppåt.1,2,3an går den i det närmaste rent genom hela registret.
Bör väl nämnas att maskinen har stått i 12 år och har precis börjat rulla igen...
Fick ett tips av en MC mek att man ska ha oken lossade och hålla emot kolven med Tex en tving och pumpa upp tryck,sedan håller du bromshandtaget halvvägs in och pressar sen in kolven..detta gör att du får lite mottryck även i huvudcylindern..Tipset kom ursprugnligen från KTM själva
stiften är inte bytta men det är på G. alla gasare är rengjorda och nya packningar.
Borde den inte gå illa även vid torrgasnnig om det är fel på bränsle sidan??
Har efter vissa vedermödor fått iordning på bromsar och laddning MM min gamla GSX 750
Så idag var det dax för första ordentliga åkturen för att se att allt funkar innan besiktningen,Men det blev smolk i bägaren direkt. Den går kalasfint på tomgång, ruskigt lättstartad och obelastad (läs...
Dom flesta 3 hjuliga mc får köras på b kort, Har tydligen med spårvidden fram att göra.
Yamaha´s nya var för smal i fram(under 40cm ) och gick således som MC och A kort
Hade liknande besvär på åkgräsklippparen.Batteriet fulladdat men behövde ändå kablas igång..Problemet var dålig kontakt på batteripolerna.bara putsa upp och sen gick det som skinnet