Nu har jag öppnat upp och kollat lammellerna och de var som nya, dock såg kopplingsfjädern ut som hejsan! Fanns lixom inga taggar kvar och den var vass och konstig:( beställer en ny kopplingsfjäder och hoppas på att det funkar när jag monterat ihop allt:) :banana
MEN frågan är om de är så...
Nej det var jag själv som ställde in den! Närmare 400kg och ca 60hk vad gör man för stunt på en sån??:yoparty vad är det mer exakt som kan hända om man stuntar med den då?
Jag bytte oljan lite fort och lätt UTAN att kolla kopplingen! Fort ska de gå, varmkörde sedan motorn lite men utan resultat så får väl bli att tappa den på olja samt kolla kopplingen:gråta får väl beställa en ny packning oxå för jag antar att den går paj:död
Det är hydralisk koppling och jag kan ärligt säga att jag vet inte hur en hydralisk koppling funkar riktigt, vad finns det för justeringsmöjligheter? Det kan va så att växeln inte går i helt utan att den hamnar i nått mellanläge?
Kan det vara kopplingsfjädern då? För det känns som att det i stället inte går att få ihop lammellerna? "Klibbat isär" :hihi ska prova att byta oljan för det behöver ju ändå göras. Känns inte som de kommer hjälpa bara men gör de nog imorrn!
Jag tycker kopplingshandtagen känns som vanligt och jag får i växeln och den driver LITE lite framåt! Jag kan stå still med växeln i utan att den dör. Även om jag har i växeln men inte kopplingshandtaget när motorcykeln ej är i gång kan jag skjuva hojen framåt??:huvet
En vn1500 som stått ett halvår, startar fint på en gång men när jag lägger i växeln och ska åka iväg händer INGET! någon som tror sig veta vad felet kan vara?