Den lila blir kanske lite för ljust lila i solljus.
Jag håller med, den grå är fin men kanske lite trist!
Kanske blir det racing red, den för tankarna tillbaka till min gamla ögonsten TRX 850.
Skulle dock vilja se alla färgerna med egna ögon innan jag slår till.
Vill även prova den och kolla...
Svarta avgaser kan jag inte se! Ventilspel ej kollat av mig, minns ej heller om det gjordes av den förra ägaren, men den gicks igenom av Claessons i Bromölla då han köpte den i maj -05 vid 2260 mil (betyder ju inte att ventilerna kollades!). Jag har tänkt lämna in den (fult ord i detta forum...
Ojämn gång på tomgång!
Hej alla TRX-experter!
Min TRX går ojämnt på tomgång när den blivit varm och kommit upp i arbetstemperatur. Vid ca 1000 v/m så går den inte jämnt och stannar plötsligt. När man sedan startar den direkt igen, så är den för det första svårstartad och sedan blir det även...
2-cylindrigt - fult ljud....ÖÖÖÖhhh. Nu blandar du nog ihop cylinderantal lite grand! Vill man ha minsta lilla karaktär på motorns ljud så är det ju 1- eller 2-cylindrigt man ska ha!!! Vill man ha symaskins-/borrmaskinsljud kan man ju förstås köra 4-cylindrigt...
Satte igen det andra hålet i trotteln med (det hålet som såg ut att vara ett originalhål) och faktiskt... jag tycker hojen går bättre nu, den varvar ur bättre och det verkar fínnas mer effekt kvar på högre varv, den orkar mer nu! Fick upp den i över 170 på den lilla vägen till grannbyn, sedan...
Det hände inget!!! Täppte igen det hemmaborrade 4mm hålet på trottelns framsida och gav mig iväg! Fick inte upp den i mer än 165 i nerförsbacke. Efter 8500-9000 varv händer det ingenting (rött börjar vid 11000). Ska jag kanske sätta igen de bakre hålen också, även om de ser "original" ut...
Jag hittade två hål på 4mm uppe på sidan ((fram och bak var det nog (plus två på undersidan)), ett var nog original och det på motsatt sida såg "hemmaborrat" ut, provar att täppa till det! Ska bli intressant att se hur den går sedan!
Hur har det gått med din "avstrypning", fick du reda på var den satt? Måste snart ha svar på varför min är så trött! Blir den inte piggare än så här i originalskick, så köper jag en sprillans kawa ER-6n vilken dag som helst!
T.o.m min gamla XZ550 var bra mycket piggare och i det skicket den är i...
Kan du kanske vara lite mer detaljerad, förgasaren har massor av detaljer, hål munstycken, kanaler m.m m.m. Varför får jag inte "full gas" för att ett hål inte är igensatt?
Nu har jag lyft på förgasarlocken och till min stora sorg fanns där inget stop, trottlarna kunde lyftas upp fullt. det enda jag noterade, och som jag fixade till, var att munstycksnålarna inte var ställda som de ska vara original. Spårryttaren som sitter längst upp på nålen satt inte i tredje...
Där har vi kanske lösningen! jag noterade de svarta trottlarna på förgasarnas insug och pillade lite och lyfte dem något men brydde mig inte om dem då jag trodde det var i cylinderns insug strypningen satt, jag trodde att de svarta plasttrottlarna hade något med choke och kallstarter att göra så...
Jag drog i gashandtaget och spjällen/trottlarna öppnades fullt, så jag tror inte att det är problemet, avgaset har jag inte checkat ännu. Kan det kanske var något med flottörerna, att de inte lyfts helt? eller kanske det är munstycken eller något som behöver bytas till större?
Jag får väl...
Hej!
Har en importerad Suzuki gs500e -96, som är strypt till 25kW i insuget enligt bilregistret. Hade av förgasaren och insugsgummit idag för att plocka bort strypningen, men ingen strypning fanns där! diametern på förgasare och gummit var 33 mm, precis som det ska var original.
Hojen är...