Recent content by TurboBuser

  1. TurboBuser

    Bråkar när han börjar ladda

    Jodå det är allt nya stift som sitter i ,renoveringen till ära!:tummenupp
  2. TurboBuser

    Bråkar när han börjar ladda

    Jag ska ta och kolla över igen så att det inte är nån slang som är fel vid spjällhuset! :) Den skjuter även vid varvning på friläge kan tilläggas.
  3. TurboBuser

    Bråkar när han börjar ladda

    Goddagens! Toppen har renoverats på Busen i vinter och men han skjuter vid motorbroms samt bråkar och tappar kraft när han börjar ladda. Har mätt soppatryck under färd och det visar 40psi samt 50psi vid laddtryck. Det är en -07 med MCX 400 Vad har jag missat?:va Tacksam för tips!:) Mvh Dan
  4. TurboBuser

    Dålig gnista!

    Ja ,tänkte göra ett litet trådlyft!:) Toppen är renoverad(den såg inte vacker ut),ditsatt, startar som vanligt igen MEN han skjuter vid motorbromsning och börjar bråka och tappa kraft när laddtrycket kommer.:död Har mätt soppatrycket under färd och det ligger på 40psi normalt och ökar till...
  5. TurboBuser

    Dålig gnista!

    Tusen tack! Har försökt att hitta spel varvet runt men ska kolla igen, UT var bra spel på.
  6. TurboBuser

    Dålig gnista!

    Tack för svar! Har försökt att hitta nåt spel alls i alla lägen och det går inte så det verkar ju som detta har skett. :( Är nästa steg att riva av toppen eller vad kan göras?
  7. TurboBuser

    Dålig gnista!

    Har kollat ventiler och UT ligger inom spec men IN är inget spel på alls på nån av ventilerna :confused:. Är jag hjärndöd eller vad händer? Tacksam för svar!
  8. TurboBuser

    Dålig gnista!

    Ja nej. Jag menade den orange/vita kabeln som går från batteriet via tändningslåset, stop switch m m som går vidare in till ecm och som spolarna ligger parallellkopplade på enligt schemat. Den har gått 2500 nu så det är dags för ventilkontroll samt att på min årsmodell går det inte att flytta...
  9. TurboBuser

    Dålig gnista!

    Har mätt matnigen till spolarna när jag drar på starten men den sjunker bara nån volt så den vägen verkar ju funka. Kruxet är att jag inte hittar den O/W färgade kabeln på ECM:en som ska mata den med ström så jag kan mäta ifall det blir nåt spännings fall där. Är det nån som vet vilket stift på...
  10. TurboBuser

    Dålig gnista!

    Ok det förklarar, har mätt motståndet och det stämmer med verkstadsmanualen. Den började med att vara svårstartad kall men inte varm men det blev sämre tills den inte gick att kallstarta ens med startkablar. Fick jag väl igång och varmkört den så startade den och gick hela dagen så länge den...
  11. TurboBuser

    Dålig gnista!

    Åfanken för jag mätte på en Gixxer1000 -02 och där var det inte spänning på både matning och signal vid påslagen tändning så jag blev misstänksam men det ska alltså gå att mäta spänning på både matning och signal vid påslagen tändning? Mätte även signalkabeln när jag drog på starten för att se...
  12. TurboBuser

    Dålig gnista!

    Hoj hoj! Har problem med att gnistan är väldigt gul och klen. Mätte tändspolarna och jag har spänning på både matningen och signalkabeln när bara tändningen är påslagen!:huvet Nån som har förslag på vidare mätningar eller vad det kan vara? Nån som haft samma eller liknande fel? Tacksam för svar
  13. TurboBuser

    Turbo o farbror polisen

    Man tar bort Laddtryckmätaren och sänker laddtrycket. Tillverkar en förgrening och monterar tillbaka orginaldämparna. Sätter för lufthålen i sidokåporna så syns det ingenting. Vill man inte att dom provkör så dra dit den på en kärra på vintern. Eller besiktiga den hos rätt besiktningsman.
  14. TurboBuser

    Turbo o farbror polisen

    Hejsan!! Ni som kör med turbo på gatan. Vad händer vid en kontroll? Dryga böter eller kommer man undan med en ombesiktning? Inte mycket....man fortsätter mot sin destination! Det är lugnast så.
  15. TurboBuser

    Tändstiftsbyte?

    Ser bra ut! Kontakten ser bra ut inget luktar bränt. Undrar hur stor pump jag har på mitt Std kit... Tändspolarna mätte 50 V på matningen och gav inget utslag på signalen vad jag kunde se..
Back
Top