Ok, ja jag har kollat föggen, den såg ren ut, rengjorde den igen nu.
Grejer är att min polares moppe betädde sig exakt lika dant och han bytte cdi-boxen och då funkade det felfritt...
Ska försöka gå igenom allt annat också, men det verkade vara ett elfel att döma av hur den gick innan den dog...
Upp med hakan! Snön kommer ju när som helst iaf, du skulle ändå inte hinna åka så mycket... Nu kan du ju hugga tag i ditt projekt istället.
Btw tycker jag att du ska ha kåpan kvar, men det är bara jag. Kika gjärna på mitt projekt för inspiration :tummenupp.
Mvh
/T
Tråååd lyyyft!!!!!
Tjo, nu har hon gått sönder.
Körde vanligt då hon började misstända. Den gick rent under korta perioder och tände inte alls under korta perioder och till slut dog den helt.
Tror det är cdi-boxen, kan det vara något annat?
Tog isär den och fick då reda på att jag även behöver...
Asså vilket jävla snack om Rgf och AF1... Det går fort i båda fallen, jag tror vikten spelar högst roll om vem som vinner i ett race. Det grundar jag på att en Rgf har exakt likadan motor som en aprillia rs men är ändå inte lika snabb. Skillnaden är att en rgf har 250 ram vilket gör den 20 kg...
"Slutar tända" tyder väl ändå på cdi-strypning, vilket förekommer i flertal nya modeller. De snabbaste mitona var väl de under senare hälften av 90-talet har jag för mig.
Om du varvar så mycket så den motorbromsar i nedförsbacke fast du gasar fullt så kan det vara en strypning i luftburken...
Tack grabbar! mm, tycker den ser "gammeldags rå" ut.
Men fan, jag har satt kåpan så lågt framtill så den tar i framstänkan vid riktigt hårda inbromsningar, men plasten flexar, så det är nog ingen fara.
Ska man vara fin måste man lida pin!
/T
Tja, jag har fått en uppkörningstid om en och en halv vecka och det är i uppsala. Alla vuxna jobbar så jag kan inte få dit hojen på något sätt!!
Måste hyra...
Är det någon som vet vart man kan hyra lätt mc för uppkörning!?!? (Ska köra upp privat!)
Mvh
/T