Recent content by TimmyJ

  1. TimmyJ

    Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

    Ja, jag var ute på en 150+mil resa nu i sommar, med aktiv gruskörning. Då växlar och gasar om vartannat, vilket gör att vibrationerna inte märks så mycket. Det är mest när man ligger och drar på konstant varvtal. Fueldongeln gjorde iaf den lite lenare och man kunde gå lägre på varvtalet innan...
  2. TimmyJ

    Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

    Är det fler som upplever små högfrekventa vibrationer på nya motorn, på nästan alla varvtal? Jag har haft en 690 SMC -08 tidigare, men tyckte den motorn var jämnare. Ska se om det blir bättre med en fueldongel. Sitter akra-paket/evo1-saker på min, med återförsäljar-mappningen som kommer med...
  3. TimmyJ

    Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

    Intressant om du kunde mäta volten på tpsen när du justerat. Eller iaf hur stor skillnad det blir.
  4. TimmyJ

    Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

    Ofan, lite trist att det blivit så. Jag antar det är pga emission rules. Gillade att man kunde fire and forget med dom äldre 690s och bara skicka in en ny map med kabeln. Blir större kostnader och mer saker som kan strula med PC5.
  5. TimmyJ

    Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

    Går det att mappa om nya motorn (2017-2020) utan PowerCommander? Förut kunde man göra det själv via TuneECU, sen 2014-framåt kunde återförsäljaren mappa t.ex Evo1. Jag har försökt googla, men inte hittat något bra svar på om man kan få in en evo1 (eller liknande map) för luft/buller utan PC...
  6. TimmyJ

    Balansering av däck + fälg i Stockholm

    Uppföljning: Fälgen var inte centrerad i sidled. Lyckades få den 98% centrerad med hjälp av en kompis och mätklocka. Rör sig max 1mm nu, så knappt märkbart i högre farter.
  7. TimmyJ

    Video Dagens Road Rage på Youtube

    Wow. Med hjälm på skallen och plast på knogarna så hade nog troligen inte agerat som han gjorde :gnissla
  8. TimmyJ

    Balansering av däck + fälg i Stockholm

    Grejen är att däcket och fälgen är oanvänt, men det sitter vikter på det. Kanske är så enkelt att däcket legat mot något under en längre tid, och inte längre är "rakt". Eller som @Guinness säger, fel-ekrat. Jag ska förbi Wheeler Dealer, och så får han kolla. Han verkar grymt kunnig!
  9. TimmyJ

    Balansering av däck + fälg i Stockholm

    Sitter inget däcklås fram, enbart bak. Tittar man ner och kollar på skivan, så snurrar den rakt - medan däcket rör sig lite i sidled förhållande till skivan. Eller så är fälgen inte centrerad/dåligt "lacead". Inte helt säker, varpå jag skulle vilja lämna in nånstans där det kan fixas/kollas på...
  10. TimmyJ

    Balansering av däck + fälg i Stockholm

    Jag vill att någon med mer expertis kollar på det. Just nu känns det som att gummit inte sitter i mitten av fälgen. Det är ett 21" däck med grova dubbar som sitter på. Funkar kanon i gruset, men till och från vobblar det lite på motorvägen.
  11. TimmyJ

    Balansering av däck + fälg i Stockholm

    Någon som har tips på en bra och billig firma i stockholm som kan balansera ett framdäck? Har det löst och allting.
  12. TimmyJ

    KTM 690 Enduro + Motard-funderingar.

    Mer jobb, ptja. Kanske tar nån timma mer första gången för att såga ut och borra två distanser. Hittar man en grym och billigare/bättre SMC så tycker jag man inte ska backa pga det inte går att konvertera. Vet inte vad du ska köra för brötenduro om du är rädd om skivan :) SMC gör sig bättre...
  13. TimmyJ

    Motor dör när jag blippar till gasen ibland?

    Dåligt mappad? Den får troligen för lite soppa när du öppnar spjället. Har du annat filter eller dämpare än orginal? I så fall mappa om den, sen gör en throttel-kalibrering. Det borde fixa problemet.
  14. TimmyJ

    KTM 690 Enduro + Motard-funderingar.

    SMC-spacer på bromssidan + 2mm custom-distans Enduro-spacer på andra sidan + 2mm custom-distans. Med enbart SMC-distansen tog ekrarna i pyttelite. En enduro-distans är 4mm kortare, så vi slängde dit två egen-gjorda distanser på 2mm styck och flyttade på så vis hjulet 2mm från oket.
  15. TimmyJ

    KTM 690 Enduro + Motard-funderingar.

    Snick snack: http://www.qubar.se/2011/05/08/ktm-690-smc-to-ktm-690-enduro/ Kör bara SMC-distanserna, flytta skivan och ok 2mm från hjulet. Voila. - - - Updated - - - Ska slänga på 21/18" på min SMC imorgon! Återkommer hur det gick.
Back
Top