Ligger väl ändå inte tryck på hydraliken i gaffel och bakdämpare vid måttligt komprimerad fjädring, trycket uppstår väl enbart vid ögonblicket för själva komprimeringen?
En träregelgenom bakfälg mot swingen har jag använt samtidigt som fotbroms är max nertryckt. Jag lade så mycket tryck jag vågade men ville inte riskera att knäcka fälgen så offrade muttern.
Tipset ovan, är det inte riskabelt att slå på muttern? Vill ju inte riskera att drevaxeln blir skev.
Två fulla arbetsdagar för ett byte av drivpaket, den verkstaden skulle inte jag vilja lämna in en hoj för timdebitering. Spräckte själv muttern till framdrevet på en ZX10R då muttern satt bergfast.
Det som talar emot tempsensorn är att han prövat med startgas. Tänder den inte på startgas tycker jag det mer låter som ingen gnista, eller gnista vid helt fel tidpunkt.
Låter väldigt konstigt, på vilket sätt hade ventilen hängt sig? Det är ju inte hyudraliska ventiler på hojar och fastnar ventilen i öppet läge och inte trycks tillbaks av ventilfjädern borde det blivit ett riktigt ras.
Många är rädda för just ramen, men och vet inte vad det går att köpa en begagnad ram för. Men det är nog all plast som är stora kostnaden. Minns jag rätt gjorde du och jag ett kastbyte mer en GSXR 750 och en ZX10R? Den Kawwan var rejält smälld när jag köpte den och ramen var av. Men hjul gafflar...
Jag monterade en cykeldator från Jula eller Biltema runt 2002-2003 och den funkade kanon och visade drygt 270km/t vet inte vad den gick till. Använde magneten som ingick.