Tror inte det är lika farligt på 2-taktare. Hade en gasgas ec300, den höll grymt bra. Satte dit 14/38-drevning, sen var det bara att gasa. Fick dock byta reed-blad ett par ggr men inte så mkt värre än så.
WR450 har jag åkt mycket på väg med, fast det var ett tag sen. Den ena var en -03 och den andra en -04. Det som slits i dom är ingreppsklackarna till ett par kugghjul i växellådan. Har för mig att det är 3:ans och 5:ans växel, speceillt 5:an om man åker landsväg eftersom det är den växeln som...
Ja men det räcker bra för mig att veta, då finns det ju en liten gnutta hopp om att få se den in action, inte helt lagt på is eller vad man ska säga. :tungan
Ber om ursäkt att jag stör lite i denna tråd. Men det är så att jag är så nyfiken på hur det gått för herren med skoda pickisen som stod i depån i Orsa 2013. Du borde ha lite koll på jet-folket som finns (t.o.m. med på en av bilderna).
Otroligt bra jobbat. Hade sett fram emot att se den live men kunde inte komma ut dit i helgen.
Ang. körbarheten så skulle dämpning även bak vara på sin plats. När den är helt stum så behövs det inte så stora gupp för att hjulet ska lätta i dom farterna.
Enligt min åsikt den tuffaste hojen som byggts! Hur hårt är det inte med en svenskbyggd vätskekyld 500 2t-cross. :D En av få hojar jag skulle kunna tänka mig att ha ståendes för att bara... stå.
Ang diskutionen mellan 2t och 4t tycker jag bara är löjligt. Om den ena är BÄTTRE än den andra. Det...