Jag fick en sten mellan kedja och bakdrev på en banträff för ett par år sedan,530 kedja och stål drev.
Det resulterade i bakhjulslåsning och en yttre länk platta som gick av.
Höll mig på hjulen iaf.
Det är inte skruven som är dålig?
Det har jag varit med om,helt i blocket och kass skruv.
Den skruven som ska sitta där är större mellan skallen och gängan,diametern är större,syns med ögat om du inte har skjutmått.
Dom två översta är m6 från skallen till änden.
Den skruven funktion är inte bara att hålla locket på plats,den tömmer även oljefilter huset på olja när man byter filter.
Det är därför det sitter en o ring där,för att täta,det gör det inte på dom två översta.
Finns bara en väg att gå,dela motorn.
Kommer i både borrspån och spån efter gängtappen,går rakt i oljepumpen.
Har åtgärdat sådana fulreperationer flera gånger,det blir absolut inte billigare att fuska.
Svarar själv,ja så kan det tydligt vara! Monterat ny box och nu funkar det kanon.
Söker tips på var man får tag i styrboxen till ypvs ventilen eller någon som kan reparera den, eventuellt kontrollera servomotorn också.