Recent content by Steffo K

  1. Steffo K

    Honda NSR 125 R 1989/90

    RD350 YPVS hade tre brister. Chassit var svajigt och undermåligt, Den gemensamma toppen till de separata cylindrarna var inte genomtänkt och samma med konstruktionen av länkaget mellan YPVS-ventilerna. Motorn annars var nog bättre än de flesta på de flesta sätt. Jag gillade även att motorn...
  2. Steffo K

    Tråden som avslöjar bildfusk

    Jag får upp en del asfräna restomods på tex gamla 80-tals tvåtaktsräcers som byggts om till moderna dräpare och folk blir eld och lågor på Facebook. Men när man granskar bilden noga så kanske man anar att avgasrörets dragning är omöjlig, eller att bromsoket fram inte går att fästa som det är på...
  3. Steffo K

    Tråden som avslöjar bildfusk

    Det ligger en konstig stål-"pinne" mellan stranden och vattnet och konstruktionen av broräckets infärstning verkar onödigt besvärlig.
  4. Steffo K

    Updated Yamaha R1 superbike featuring clever aero package

    Vi slapp även kravet på baklysen under dagtid vilket är ett piss i vårt halvskumraskiga höst/vinter/vår-land. Man kan bli pryglad på torget för att man bytt CD-skiva i bilens CD-spelare när man tröttnat på det obligatoriska U2-albumet som alla människor ska höra alla dagar året om, och riskerar...
  5. Steffo K

    Updated Yamaha R1 superbike featuring clever aero package

    Usch... Tänkte inte på helfordonsgodkännandet... Detta satans påfund.
  6. Steffo K

    Sverige idag..

    Glömmer du inte att om vi inte bygger ny kärnkraft så kommer den vi har idag så småningom att bli uttjänt av ålder och då står vi där med massiv slumpkraft och vattenkraft om vi vill vara miljövänliga. Det blir omedelbart kollaps för med ett ökat framtida behov så kommer vindkraften att ha...
  7. Steffo K

    Sverige idag..

    Jomen i genomsnitt vad?
  8. Steffo K

    Updated Yamaha R1 superbike featuring clever aero package

    Vore det inte bättre att bara sälja en hoj med typ Hayabusakåpkit för att dra ner luftmotståndet till ett minimum, och sedan sälja ett "racekit" kåpor vid sidan av som gör att hojen går att se på också?
  9. Steffo K

    Sverige idag..

    Det är inköpt i två omgångar. Först 8kWh för ca 30 000kr och sedan 24 Kwh för drygt 70 000kr. Båda med fullt grönt avdrag. Så 100 papp i runda slängar.
  10. Steffo K

    Sverige idag..

    Yes, så därför går man back genom att producera solel under de ljusaste månaderna. I år gick man inte back iallafall. Det är den största anledningen till att det krävs ett rejält batteri för att kunna lagra sin egen el och kanske till och med kunna sälja en del under peak hour när folk ska koka...
  11. Steffo K

    Sverige idag..

    Vi bor i villa i elområde 3 med 16kW peak solpaneler på taket och 32kWh batteri. Årlig förbrukning med fem i familjen är ca 20 MWh och efter prick ett år har solpanelerna genererat 11MWh el, varav jag, tack vare batteriet, kunnat utnyttja drygt 8MWh för eget behov och sålt 3MWh till nätet. I...
  12. Steffo K

    Covid-19 viktig information!

    Jag tog de två sprutorna man skulle ta initialt, men har inte tagit eftersom jag fick Delta-Coviden ett par månader efter dos 2 och blev rejält risig och därmed tyckte att de inte verkade göra någon vidare nytta. Viruset muterade hela tiden och vaccinen hängde inte med. När det dessutom visade...
  13. Steffo K

    Kommer KTM överleva?

    Min synpunkt var att argumentet för att tillverka motorcyklar i låglöneland inte håller. Det tar inte många mantimmar att skruva ihop en hoj i en modern fabrik, och även om lönen är 10ggr högre här så blir det inte många hundralappar billigare alltså. Dessa hundralappar förlorar man på...
  14. Steffo K

    Kommer KTM överleva?

    Jag pratar inte om lönen, utan om kostnaden. Dvs lön plus sociala avgifter och overheadkostnader. Kanske att det räcker med 500kr/timme men mindre än så tror jag inte på. Så hellre att ligga lite högt än för lågt om man ska räkna på det.
Back
Top