SirSmokealot,när dom tätar din ventilkåpa så kollar dom vetilspelet,då det
ändras något när man haft av den.Men snacka med dom för säkerhets skull,
så att dom gör det.
Mvh
Det finns ingen packning för dom är ihopsatta med tätningsmassa och
precis som Busaberg säger så se till att den är i kompläge eftersom
ventilkåpan även håller vipporna.
Men så väger den mer än -04. Ska man ha 660 så är det -04 som
gäller :D
-03 för lite olja,ingen fläkt.
-05 tung+en massa ljuddämpare :D
Förlåt,måste retas ibland :banana
Pluggen sitter klämd med hjälp av avgasflänsarna och bakom pluggen
sitter en tätningsbricka av koppar,kostar några tior.
Du behöver packningar till avgasflänsarna också då du måste
lossa dom för att få dit pluggen.
Betydligt tätare service-intervall på -03 än -04 då den äldre endast
har ett oljefilter och halva oljemängden mot dom nyare.
Försäkring hel/hel betalar jag 2500kr för och bor 1 mil söder om Gbg.
Jag har också en till salu :D
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=24668
Är det någon som vet vad det är för skillnad emellan
vxl-lådorna på 660 och 640 ? Jag har inte kört min
640 på ett tag men gjorde det idag och vxl-lådan
på den är så lättväxlad.Växlarna går i perfekt och
vxl-lägena ligger mycket tätare(Känns perfekt).
660´n däremot betydligt längre mellan...
Smörjningen blir lidande,bla kamaxelns nockar, då det lilla oljebadet
som finns under dessa töms vid bakhjulsåkning.Finns säker betydligt
fler grejer som blir utan.