Jag har kört med väst i några år tillsammans med Lindrands-jackor.
Tycker det har fungerat bra. Enda nackdelen är väl att det är en liten procedur att få på alla kläder.
Om du bara ska utnyttja den lokala återförsäljaren som provrum, så tycker jag du ska låta bli att åka dit.
Beställa din hjälm och om den inte passar, så får du väl skicka tillbaka den och byta den mot en annan.
Om priset är så styrande så får du helt enkelt ta att du inte får den service det...
Utan att ha läst någon rapport från testerna och bara tittat på filmen så tycker jag att den sista räckes utformningen är minst dålig att köra in i.
Detta för att det sitter en räckessektion även på insidan som gör att stolparna är skyddade. På de tidigare testerna så hugger armen tag i stolpen...
Kan du utveckla vad som är fel med testmetoden?
Det räcket som testas i filmen verkar ha åtgärder för att det ska vara mindre dåligt att komma glidande på marken och åka in i räcket.
Så länge man lämnar in försäljningsuppdraget till ett företag som är etablerat och funnits ett tag så känner åtminstone jag att det är lika säkert som att sälja hojen privat.
Det faller du beskriver är lite intressant "Sen kan ju oturen vara framme. Företaget säljer hojen, får betalt, antingen...
Är det verkligen sant det?
Har du något konkret exempel på när det blivit så?
Det är väl fortfarande hojägaren som står som ägare när en handlare säljer den mot kommission?
Finns ingenting som ger 100% stöldskydd.
Men med en cykel som står inlåst i garage tillsammans med låskedja runt något vettigt, så har risken blivit så pass låg att det kanske är värt att hoppa över halvförsäkringen på en äldre hoj. På en nyare hoj där det är mer pengar inblandat och kanske...