körde nyss...förklarade mig fel. jag bytte nyss cylinder och kolv som jag hade åkt 1300mil på.
har du kört 170 med dig aprilia rs 125 från 00...ya right, hört talas om glädjemätare. vad har du för storlek på dina drev? 40/17?
Aprilia rs 125.
2006 och uppåt är snyggast. Men min är en 05
20000-35000kr dock kostar den nyaste ca 60000kr.
toppar 150km/h, 0-100 runt 8sek. ca 30hk. 140kg körklar.
jag kommer runt 18mil på 10liter. när jag övingskörde kom jag nästan 30.
körde nyss 1300mil på samma kolv&cylinder utan...
du ska ha BR10EG om det är fullpower. eftersom den gör 140 så är den avstrypt.
och om den blöddrar och inte orkar om du inte slirar på kopplingen så kan det vara så att en lite förgasarinställningar skulle hjälpa. vet dock inte riktigt vad som exakt behöver göras
jupp! jag sänkte nålen ett hack. den går bättre nu iaf. men problemet är ännu inte borta så nu blöddrar det runt 3-5000varv istället. så starterna blir lite jobbiga. få kanske ska höja nålen och sätta dit ett 128munstycket istället
stiftet är dock svart.. så munstycket kanske är för stort, har 132. och nålen är i nästhögsta läget. CDI boxen är redan "klippt" för den är någon slags av byggsilikon på baksidan.
tjena!
har en Aprilia RS 125 från 2005, nu är det så att jag tröttnar så rejält på att den blir svag och som om den blöddrar och (eller) tvekar, hackar liksom fram på vägen. det händer vid 6000-7500varv.
har kollat avgasporten och den fungerar.
har ni någon aning?
Tacksam för svar.
förresten går ju aprilia RS väldigt varmt...eller är det bara min? för nu är det ju helt omöligt att åka igenom en stad utan att den ska gå upp i 95grader på en gång när det är så här jävla varmt ute. var 28 här igår :)