Tackar för svar.
Det ser ut som en dräneringsskruv och jag trodde också det men det är faktiskt någon form av mixskruv, XTn har som en "hel" förgasare och sedan en halva där halvan har själva dräneringen (stor bult under den med en packning). Under flottörkoppen finns ett hål där man ser själva...
Jag har en Yamaha XT600e 1998 där jag håller på att rengöra förgasaren. Det finns en skruv undertill (på flottörkoppen) som är någon form av tomgångsskruv eller mixskruv (luft/bränsle) och spåren i själva huvudet är skadade så en stjärnskruvmejsel får inget grepp, så jag undrar om ni har några...
Då har jag kommit till nästa bromsproblem:
Jag har lossat båda bromsslangarna fram på min Suzuki GSXR750 och renoverat båda bromsoken och nu när jag häller i bromsvätska i behållaren (för att se att det kommer ren bromsvätska ur slangarna) så rinner det ur den vänstra slangen men det droppar...
Jag blandade lite med era tips: jag värmde upp gummipackningen med en varmluftpistol och tog en träbit och en hammare och bankade lite lätt på sidan som stack ut mest och efter några slag hade kolven återgått till korrekt position så kunde jag trycka ut den med tryckluft.
Yttre gummipackningen...
Guilty as charged!
Använde denna:
https://www.biltema.se/bil---mc/bilreservdelar/bromssystem/bromsfriktion/bromsbelagg/bromskolvsverktyg-2000016990
Men till mitt försvar så var redan (den yttre) gummipackningen utpressad på några ställen så jag är inte helt skyldig!
Jag håller på med att fixa bromsarna på min Suzuki GSXR750 1993 och jag skulle trycka tillbaka bromskolvarna bak och då verkar en kolv ha hamnat snett och fastnat.
Har plockat isär oket och testat med tryckluft men kolven rör sig inte, ser att gummit verkar ha tryckts ut på ena sidan av kolven...
Någon som är duktig på bromsoken på XT600? Mitt bakre ok kärvade så jag plockade isär, gjorde rent kolven men nu när jag ska sätta ihop det så förstår jag inte hur metallringen ska sitta (som håller i dammskyddet).
Har kollat på några youtubevideor och där lyckas de få in ringen så att den inte...
Annonsen du länkar till är en rs-modell vilket är touringvarianten, mcn du pratar om är en gs-modell vilket är äventyrsvarianten så det är 2 helt olika varianter.
Hojen i annonsen är nybesiktigad, i gott skick och fungerande och annonsören vill ha 13.000kr eller prisdiskussion, hojen din pappa...
En seg uppdatering angående förgasarna:
Jag hittade till slut läckaget: gummit som T-kopplingen sitter i mellan förgasare 1 och 2 (från vänster) föll i bitar när jag plockade isär. Passade på att plocka isär andra T-kopplingen också och där hade gummit också spruckit. Så nu äntligen läcker inte...
Mälaren Runt har aldrig direkt varit något som lockat yngre mc-förare annat än att barn till glidar/touring-föräldrar hakat på så därför är också evenemangen runt omkring designade efter majoriteten = medelålder-/äldre mc-förare.
I fall nummer 1 tar du inte ”plats” med hojen, om du inte vill trängas med en bil så bör du lägga dig i mitten av körfältet innan rondellen och sedan ”ta plats” i rondellen och hålla dig i mitten, då stänger du möjligheten för bilisten att köra upp bredvid dig.
I fall nummer 2 lägger du dig...
Jag har en Yamaha XT600e 1998 och tänkte byta båda däcken och då har jag en fundering kring innerslangar och fälgband.
Båda däcken har innerslang och då har jag sett att det finns vanliga, förstärkta och någon crossvariant, vad ska man välja? Eller spelar det någon roll?
Det verkar numera...
https://www.scam-detector.com/validator/voinete-com-review/
voinete.com är registrerad 21/12-23 (knappt hunnit fylla 1 månad).
Ip-adressen som sidan registrerades från är dold.
Sidtypen används för att plocka in så mycket pengar som möjligt, inget skickas sedan kommer den plockas ner om...
Tusen tack allihopa för alla svar, mycket nytt som jag lärt mig. Ska ta detta till mig och får återkomma med om jag får ordning på förgasarna eller om jag inte alls får det att fungera.