Recent content by Peterr

  1. Peterr

    Supergas bike

    1000cc räcker bra om du tar en modern, förlängt och sänkt sen behövs inte mer. Det finns några som kör 1000 med originalmotor. Helt utan problem och åker för fort. Har du en modern 1000cc idag så hänger du utan problme med när du får lite rutin. Ska du träna så är det Malmö som gäller, finna...
  2. Peterr

    Dragracing och MC träff med andra hoj intresserade.

    Ja som Bike weekend i helgen, och lite som det var förr. Är det en gammal RR hoj så går den säkert in i någon klass t.ex. SGB för då finns redan alla säkerhetsdetaljer och föraren har väll även skinnställ. Tallhed i Orsa är väll tanken då, och försöka spinna vidare på det som var i helgen...
  3. Peterr

    Dragracing och MC träff med andra hoj intresserade.

    En fundering, är det inga gatåkare som är sugna på att gasa mot varandra bara för att ha lite kul och se vad hojem går för? Det kommer med all sannolikhet att komma ett nytt tillfälle nästa år både för dom som tävlar aktivt och för såna som inte kört förut eller dom som har kört lite gran och...
  4. Peterr

    Prova på dragracing i Orsa.

    En fundering, är det inga gatåkare som är sugna på att gasa mot varandra bara för att ha lite kul och se vad hojem går för? Det kommer med all sannolikhet att komma ett nytt tillfälle nästa år både för dom som tävlar aktivt och för såna som inte kört förut eller dom som har kört lite gran och...
  5. Peterr

    Prova på dragracing i Orsa.

    "Hallå alla hojförare, "vanliga Svenssons" där ute, har ni en hoj hemma som ni skulle vilja ha en tid på en racebana så finns det en chans till det nästa helg, 5-6/8, på Tallhed Dragway i Orsa :) Prova hojen tillsammans med erfarna dragracingförare som kan komma med alla möjliga tips och trix...
  6. Peterr

    Buell 1125 R Turbo?

    Jobbe, sånt har du ju inte tid med ju. :tungan:tungan
  7. Peterr

    Triumph Daytona T595 turboprojekt

    Beror på längden om han har, de kortaste han tillverkar är till Hayabusa, var i kontakt med honom för några år sedan.
  8. Peterr

    Triumph Daytona T595 turboprojekt

    Dom säljs sats om 4 till 4 cylindrigt därav priset, vet inte vad 3 kostar. Finns säkert ett styckepris också.
  9. Peterr

    Triumph Daytona T595 turboprojekt

    Crower kostar ca 800 dollar för 4 st.
  10. Peterr

    E85 med förgasare, kom med idéer!

    Tror inte det spelar någon större roll vilken olja du kör med, grejen är ju att få ner så lite som möjligt i oljan. Själv åker jag Liqui moly och det funkar kanon för mig. Åker dessutom etanolbil privat och den funkar det bra i också.
  11. Peterr

    E85 med förgasare, kom med idéer!

    Så sant. Skillnaden är ju att Etanolen går ju att "koka" ur oljan men det går ju inte med bensin. Tror inte jag skulle köra längre på oljan om jag körde på bensin, finns ju dessutom andra faktorer som kommer in när man kör tävling som kopplingsskräp som man inte vill han med.
  12. Peterr

    Köra standalone ECU / Megasquirt på lämpligt objekt

    Håller med, skulle inte ens försöka få det funka på turbohojen. Gathojen har jag det på och det funkar faktiskt över förväntan men på den har jag en Motty AFR tuner, har kört den i 6 år nu och den kompenserar bra, funkar bättre än Power comandern faktiskt.
  13. Peterr

    E85 med förgasare, kom med idéer!

    Största problemet där är ju att man inte varmkör ordentligt utan håller på och startar och stänger av mycket så att den inte hinner upp i temp. Själv varmkör ja ordentligt på morgonen och sedan startar jag den igen när jag ska iväg och köra. Inställningarna gör jag sedan när den är ordentligt...
  14. Peterr

    E85 med förgasare, kom med idéer!

    Fast det problemet har du ju på bensinbilar också när oljan koxar p.g.a korta snabba körningar, många märken som börjar dra olja på moderna lågfriktionsmotorer. Problemet med etanolbilarna är ju kallstarterna där dom startar på bensinen och sedan går etanolen ner i oljan.
  15. Peterr

    E85 med förgasare, kom med idéer!

    Jag har byggt på en Honda Blackbird av den enkla anledningen, billig i inköp och dom håller bra för turbokonvertering. Kolvar och vevstakar är det ju samma pris på som till andra märken, däremot så är det inte lika gott pm färdiga delar som kolvar, vevstakar, dragskruvar och liknande, men det...
Back
Top