Problemet ät att den går inte ner i varv som den ska, man får nästan tvinga ner den på tomgången när motorn är varm, är man ute och åker och stannar så ligger den på ca 2500 varv, har ställt in så tomgången ska vara lite äver 1000 varv. ok ska prova ställa in luftskruvarna lite mer då, har dom...
Det sitter orginalluftburk och insugningsgummina är de inge fel på, jag lär skruva bort igen och kolla om O-ringarna tätar som dom ska på gummina, Ja det är vacuumstyrda förgasare på den så, har även synkat förgasarna med riktiga klockor.
Är fortfarande lite osäker på hur luftskruvarna ska stå...
Som rubriken lyder så går hojen bra på låga varv tills man vrider på rullen, då blir det som att den kvävs snabbt sen kommer varven upp,
Jag har gått igenom förgasarna med nya nålmunstycken, trottelmembran och nya tomgångsmunstycken.
tomgången är också väldigt ostabil, vad beror detta på? för...
ok den undre kompringen satt med märkningen neråt, vet inte om de ska göra nån skillnad men, ska ner och montera ihop rätt nu då, Tack så länge, återkommer med resultat sen.
Har nu tagit bort de 2 översta kolvringarna, men blir fundersam på hur dom ska sitta, står ju en bokstav "R" på dom, hur ska den bokstaven sitta och hur ska gapen på ringarna peka åt för håll?
Kolvringrana är Suzuki orginal.
Ja de måste ju vara nått speciellt med just 1ans cylinder, de andra förbränner väldigt fint och är ingen rök från.
Hur är det med oljeringarna, det finns väl ingen sida som måste sitta uppåt på dom ? ser ingen märkning iaf, Har satt öppningarna på skrapringarna kl 4 och 8, vet inte om de är...
Ok jag ska prova hona cylindrarna imorgon, sitter nya kompringar och oljeringar.
cylinderloppen är så fina och blanka så man kan spegla sig i dom så kanske hjälper med en honing.
Tycker kolven glappar ganska mycket i loppet så, körde hojen riktigt varm och så rykte den betyligt mindre, hojen har rullat 7100 mil så det är ju inte överdrivet långt,
Borde det inte finnas ringar att sätta innanför oljeringarna som gör att trycket blir hårdare mot cylinderväggen ?
Som rubriken lyder så rev jag isär motorn för att byta kolvringar, ventiltätningar mm.
När jag sedan skulle starta igen så ryker den lik förbannat.
Har ni rivit allt igen och tycker att oljeringarna tätar väldigt dåligt men vet inte om de kan vara de felet, ringarna är ju nya så,
Vad kan man...
Hej!
Har plockat ner förgasarna i smådelar och gjort rent allting,
Skulle nu behöva veta om det finns någon grundinställning till luftskruvarna innan jag försöker synka förgasarna.
Det sitter orginalbestyckning i förgasarna.
Hej!
Har lite ojämn tomgång och den tickar en hel den från 4ans cylider så imorgon blir de att lyfta kåpan och ställa in ventilerna, men tyvärr så hittar jag ingenstans vad det ska vara för ventilspel på Insug och avgas,
Någon som har koll på detta ?