Flera stycken som har sagt ungefär så.
Vart orolig att jag behöver byta termostat och kylarvätska.
Är av skolan att arbetstemp ALLTID är i mitten av mätaren och runt 90 grader.
Lånar tråden till en fråga..
Vid normal åkning så ligger nålen på första "smala" markeringen på min 2001'a.
Är detta normalt? Borde inte nålen ligga i mitten av markeringarna vid normal körning?
Hej!
På min Honda Hornet 600 2001, så verkar det som att jag bara har 5 växlar, trots att manualen säger att det skall vara 6 st.
Är det någon som känner till om det vanligt att man "tappar" en växel?
Cykeln har bara gått 850 mil, så tycker inte att något sådant borde hända..
Alla andra växlar...
Är det någon som är van vid skrammel från avgassystemet och vad man kan göra åt det? Jag har ett mettalliskt skrammel, som låter mer på högra sidan, men allt sitter åt och fjädrarna som håller fast utblåsen på cylindern är tighta..
Stort tack för det svaret! Då blir det till att skruva igen :)
Har, som sagt, ingen möjlighet att dra den skruven med 20nm, dock har jag en momentnyckel som sträcker sig till 28nm. Antar att det inte är lika noga.. Eller?
Kikade på kamkedjesträckaren idag igen och jag klarar mig på kamkedjan denna säsongen ut =)
Dock undrar jag: Jag fick tips om att trycka in det sista hacket på sträckaren med en mejsel innan jag satte på fjäder+skruv. Samt så hade jag ingen möjlighet att dra den skruven med momentnyckel.
1. Kan...
Kanon, då lever jag på den kedjan jag har ;)
En tilläggsfråga; muttern till framdrevet, är det "vänstergängad" eller drar man åt och lossar som vanligt?