Recent content by odysse

  1. KTM 690 Duke R

    hur är dukarna körmässigt mot varandra ? jag hägde en 01:a som jag var mkt nöjd med , den sista generationen tycker jag ser lite tråkig ut men hur är den bortsett från det ? , har ngn prövat den nya 390 som jag tycker är grymt frän bortsett från effekten ?
  2. SV-Tråden!

    har en sv 650 2001 vad gör man åt den mjuka framgaffeln ? fjädrar + olja eller ? ngn som har erfarenhet av öppet avgassystem + luftburk + bestyckning ? Tack på förhand
  3. TIPS och RÅD ang KTM 690 sm, smc, prestige??

    funderar på en 690 smc , -finns det några skillnader på 08-10 bortsett från färg å dekaler ?
  4. KTM 690 Smc 2008

    var håller bromspapprena på 690:n till ? har sökt överallt här utan att hittat några "riktiga" effektsiffror ...
  5. Baktrimmade Duken

    jag minskade golbvet lite på insugsidan , G1 kam ,plandade toppen0,20 .... synd att amn inte vet vad som ger vad ? har nu gått upp till 17 framdrev igen
  6. Baktrimmade Duken

    98 st som läst posten och inte en endaste kommentar !! när jag förra sommaren postade efter baktrimmningen fick jag 6 kommentarer samma dag .. underligt ..... ??????
  7. Baktrimmade Duken

    Har fått effekt igen ! , bromsade igår hos Atom Racing , Den gick alldeles för fett med 165 i MJ ngt för snålt med 150 och ngt fett även med 155 !.. ett 152,5 munstycke får räcka i sommar , nu är jag (nästan) nöjd :hihi ...... 47,9 HK är en av körningarna förra sommmaren (som bäst 49,5 i den...
  8. Ktm Problem!!

    Har nu pluggat ett tjuvluftshål som ska gå till någon magnetventil på HD:ar ! var tvungen att ladda hem bestycknings instruktioner från nätet för att få reda det då gasaren levererades i enbart en plastpåse från tyskland :kocko ... nu är den betydligt mer lättstartad ! vågade mig ända till...
  9. Ktm Problem!!

    Jag har nu bestyckat upp lågfart från 25 till 60 ! och huvudmunstycket från 135 till 165 ,,,och får nu igång den med kicken ! går som ett skott , men verkar fortfarande gå lite mager på lågfart då den småtvekar vid riktigt snabba gaspådrag och varven ökar när jag drar in choken trots att...
  10. Y-rör till duke 2

    jag byggde om mitt förra sommaren , det gav några hk efter 8000 varv på min motor annars ingen skillnad , jag har även grovkrök och helt öppna std dämpare , bilder finns på min sida: http://hem.passagen.se/dysse/duke.htm
  11. TM-40 bestyckning 640?

    ökad effekt är oftast ökad luftförbrukning vilket innebär att gashastigeten är högre , vacumet blir högre vilket innebär att soppan sugs upp i högre grad , med min 42:a lär jag behöva större munstycke än med en 40 för att gashastigheten sjunker, det sitter 135 i den nu vilket isåfall borde...
  12. Ktm Problem!!

    jag har försökt lite på det sättet , men det small mest i avgasröret , det kanske gäller att hitta exakt rätt läge på den precis så det små läcker lite ...
  13. Ktm Problem!!

    KTM Problem!! (bromsad idag) för att råda bot på min baktrimmade duke (-2 hk med portad topp) har jag till den här säsongen investerat i en G1 kam, planat toppen 0.20,plastat om insugskanalen och monterat en micuni TM42-1 .. problemet är att kammen inte är kompatibel med "autodekomp"...
  14. Klämmspalt LC4 ??

    jag byter till en G1:a i samma veva ... tror att jag ett par tiondelar (friskt vågat ) ... bultarna som hänger i toppen är dom bara gängade in ???
  15. Klämmspalt LC4 ??

    har funderingar på att plana av topplocket på min duke -01 .. hur mycket går det att ta ? klämmsaplten är redan std 1,4 mm ... finns det packningar med olika tjocklek att köpa ?
Back
Top