Recent content by NickL

  1. Sporttwinfunderingar

    Tackar. Låter intressant med rutan om den har andra mått än min. Ungefärlig höjd på den?
  2. Sporttwinfunderingar

    Tur ändå. Att det var skåpvagn och att det var väskor på. Annars hade det varit riktigt surt.
  3. Sporttwinfunderingar

    Tappade den, så ena packväskan och backspegeln fick lite märken, kanske bara färg, från insidan av vagnens glasfiberkåpa.
  4. Sporttwinfunderingar

    Ah, glömde skriva det. Gick ej ändra i profilen från mobilen. En BMW R1100s. I nyskick. Enda överraskningen var att rutan var bytt till nån lägre variant. Blev lite blåsigt, men kanske mindre turbulens?
  5. Sporttwinfunderingar

    Sådärja. En välservad -01:a med 2200 mil på mätarn. 16 år utan ett spår av användning, men det lyckades jag råda bot på innan den var urlastad. :-p
  6. Sporttwinfunderingar

    Verkar knepigt det där med service, har ringt på flera nu som körts väldigt lite senaste åren och därmed knappt servats alls på många år.
  7. Sporttwinfunderingar

    Har snabbtestat en 800 nu iallafall. Får se om någon 1100 kommer i min väg. Gissar att du även svarat på BMW- forumet, tack för det.
  8. Sporttwinfunderingar

    Är dessutom ca: 20 kg (eller mer, beroende på var man läser) skillnad på vikten men jag måste ju förstås provbryta lite för att bilda mig en uppfattning om det gör nåt
  9. Sporttwinfunderingar

    Inget problem egentligen, bara dumsnålhet kanske, får ju en nyare och mindre körd 800 för samma peng. (Har inte dykt på nån i den här landsändan att provsitta än heller)
  10. Sporttwinfunderingar

    Sneglat lite på 1100:an, men det är ju en del i prisskillnad mot 800:an om man jämför mil och årsmodell. Kanske att jämföra äpplen och päron, vad vet jag?
  11. Sporttwinfunderingar

    Fick syn på en r1200s på blocket nyligen. Blev lite struck, jädrar så snygg. I och för sig så verkar inte r1100s heller så tokig, men det börjar kännas som jag spårat ur lite från min ursprungliga tanke: Beskedlig mellanklass som f800s:)
  12. Sporttwinfunderingar

    Eftersom du kört både SV och RS så har jag en fundering: Vikten. Eftersom jag själv väger in på 69 pannor så är en lätt hoj att föredra. Google säger följande ca:vikter för fulltankat: SV650: 190 SV1000, F800s och VTR100: 210 Men RSen verkar väga in på ca 230 och STn ytterligare 10 kg Vad är din...
  13. Sporttwinfunderingar

    Sån här info är guld värd men finns ju sällan att läsa (Y) Är det så att Sv650 körs med två halvljus som sv1000?
  14. Sporttwinfunderingar

    Provsatt faktiskt en 675 i helgen men upplevde den kort mellan sadel och styre, något jag inte är så förtjust i. Är som sagt kort men med normallång överkropp och korta ben. Får se om det kan bli lite barmark för provkörning snart. När det gäller Ducati verkar 750 sport mer lagom än 748/916.
  15. Sporttwinfunderingar

    - - - Updated - - - Tack. Förstår hur du menar. Tänker att det är lämpligt med nåt ganska snällt, åtminstone denna sommar. Därför lutar jag mest åt 650, 750 eller 800-twin
Back
Top