Tillbaks igen några år har gått sen jag fick statorn omlindad. Fortfarande helnöjd! 250:n startar och går som ett långsamt skott. T o m det billiga Biltema batteriet jag köpte för att vara säker på att det inte va ett batterifel har följt med och fungerat. Iofs inte blitt så många mil denna...
Ursäkta långsamt svar. Jodå Osby ligger i Skåne, kanske lite långt emellan? :) Om inye vädret är tiktigt fint och vägen krokig!
Dock klart intresserad!
Jo nog kostar det, men väl värt det på en sån härlig maskin enligt mitt tycke. Ska du skrota eller sälja delar så meddela, för jagar tank och sadel och sidokåpor för att få min så snygg som möjligt 8-) Men ärligt talat hoppas jag du får igång den och kan köra med den. (Nostalgiker är jag det...
Hej. Nja billigt var det inte men helt prisvärt trots allt. 90 + 14 i pund och ca 180 kr i porto från sverige. Statorn borde va den samma från -79 till -82 om mitt minne är korrekt, svänghjul kan skilja sig men kolla bara så att pickup och svänghjul har samma antal "prickar" (1 eller 2)
Skillnad...
Hej alla. Tillbaks igen med min bråkande 250. Har fått statorn omlindad. Fick skicka den till England för detta. Fick inte tag på lackad koppartråd av rätt dimension, finns säkert men har ingen aning om var. Men nu funkar den att starta iaf! Grabben är glad att han slipper springa och putta...
Jodå nog har de två olika alltid. En med en enkel givare till pickup och en med två givare till en annan typ av pickup. Dimensioner är de samma men olika typer av pickup, jag har enkel.
Helt klart intressant med ett extra svänghjul. Det jag har verkar ok men osvuret är som alltid bäst. Vill du avyttra ditt så är jag intresserad om priset är rätt :) . Reservdelar kan man aldrig ha för många av.
Ok återkommer nu efter en vinter med snö och annat elände. Bytte statorn. (Fick tag på en på eBay) mätte och kollade den innan jag bytte och allt verkade ok. Men inte fasen hjälpte det! Samma problem kvarstår fortfarande. Springer igång den utan minsta problem, startmotor, nope vill inte. Verkar...
Ärligt talat, ingen som helst aning. Allt är original på cykeln. Inget bytt, förutom slit detaljer så klart.
Hittar ingen bra bok om den heller (gratis vill säga). Bytt bensinkran iofs till en som inte är vakuum styrd.
Hej. Undrar om någon har nån ide eller förslag på hur jag ska få min Yamaha att varva riktigt? Den har lite egenheter för sig. När den börjar bli varm så "bluddrar" den nåra sekunder (ca 20-30) och sen går den rent igen, varför?
1:a till 3:e växeln varvar den rent och fint. Men i högre så...
Eftersom mätvärdena är låga på Lågvarvsidan på statorn så ligger mina pengar på statorn. :) Startmotorn snurrar bra och är served av en som sysslar med sånt ofta, med andra ord en som jag litar på kan dessa saker eftersom när han servade till grabbens 125:a och min 600 så funkade båda perfekt...