ja... efter tvådagars letande å en massa körande har jag nu fått reda på stiften och beställt... så om nån e intereserad så kommer specifikationerna på tändstiften till Honda cb 125 k5 72 här.
NGK - D8HA
DENSO - X24FS-U
CHAMPION - P7
Ha det alla.
Ok, jo.. visst är det inte dummt, men jag hade bara behövt veta typ av tändstift igentligen.. känns lite dummt att behöva vänta på en verkstadshandbok bara för den sakens skull =P men tack endå.
Haha.. okej, det serut som om att det har börjat spåra ut lite här.. men om någon är intereserad så funkar kylningen nu.. och startern går som den ska.. ibland iallafall.. dock fylls den inte med skit längre. tack för hjälpen alla iallafall.
hejdär, Har en gammal Cb125 som stått och sammlat damm länge nog nu, jag hade tänkt dra igång den innom kort och hade varigt mycket taksam för lite information och tips om det finns någon som har något.
den har varigt renoverad i motorn så det är inte säkert att kam står rätt och det saknas...
jag fyllde på tills det räckte.. hehe na men du märker när du hällt i tillräckligt... känn dig fram.. d gjorde ja.. funkadee utmärkt... renoverings satsen har ja tyverr ingen aning om.. men jag skulle kunna tänka mig att närmaste honda mc försäljare kan svara på d.... :rolleyes:
hmm.. vet inte om personen som frågade kommer att läsa detta.. men va fan.. jag hade iallafall två strypningar på min.. en ingas och en avgas bricka... den har vatt uppe i 180... men så skilljer ju sig både motorn och effekten i årsmodellerna.. jag har en 90:a...
mm.. men ok.. tackar.. fast jag e ändå inte nöjd.. e d värkligen så att den bara ligger på 11,4 kw OSTRYPT.... för 11kw är max gränsen för en "lätt" mc.... min NSR har 21Kw ostrypt.. men med strypningarna så har den11Kw... och dåligt nog så brukar inte tillvärkarna visa den ostrypta...
Nån som vet motor effekt med mera till denna hoj?? allt jag hittar e 11,4 kw... men jag antar (och hoppas) att det är den strypna effekten.... nån som vet nått om det?? så vitt ja vet så har d bara gjorts ett fåtal årsmodeller... enligt Mcpoolen.se iallafall... men alla årsmodeller e...
Jag har en NSR 90:a... och jag har haft ett rent H*****e med kylningen och startmotorn.. då nsr:n saknar kick å e lagom tung rullad så vill man gärna att starten funkar... det va nån liten metalbricka med gumi utan på som spruckigt upp så det kom in en massa skit i startern... och det fans...
Tja du.. jag kan inte kasta ner din teori efter som jag inte kan ricktigt motbevisa den.. men jag hars alldrig sett nått sånt.. bara när det suttigt "jolly motor" system på eller nått sånt.. så... vete fan... :va får ta en stor koll och se om jag kan skrapa fram nått mer... :rolleyes:
Uj va jobbigt det låter....
tacka vet jag min gammle goding med två brickor! en vid insuget och en vid utblåset! bara skruva av, plocka väck och sen skruva dit.... och för det kommer jag upp i 31hk! he he... ja ja! lycka till! känns bra att det fins trådar där NSR dominerar! vi måste...
Ha ha! :lol
Jo! men den nya väger inte lika mycket som dom gammla! det kan ju ha med saken å göra! sen kan jag ju tänka mig att det inte e riktigt samma motor i dom............ ....... :notme ..........