Dagen resultat: Fin gnista var jag än värmde på hoj jäveln... Nu vet jag varken ut eller in :död Kanske man ska köpa en ny stator och hoppas på att den är väck i alla fall?
I morgon monterar jag tillbaka allt utom motor kåpan och kollar om gnistan försvinner när jag kör värme pistolen på statorn. Känns som att det är lättast att utröna felet så.
Ok, ante mig nästan... Ska kolla upp värdena -är den kass/slut kontaktar jag dig.
Tändspolen kylde jag med kyl spray när den la av utan resultat så den kan jag stryka i alla fall och cdi boxen skulle den väl inte starta med om den är trasig?
Boris, Kapat och bytt hat och stift.
Den startar klockrent! absolut inga prob men vi en viss temp dör den som att du slår av tändningen. Vänta 5min startar igen osv.
Har ingen hand bok... men går det inte bara mäta om det är kontakt eller är det svårare än så (resistensen)
Fan har den lös nu men den är ju så hel och fin vad jag kan se med ögat:confused: Hur vet jag att den är trasig? Det jag vet är att jag har gnista när hojen är kall och ingen när den är varm... kollar jag om det är kontakt genom statorn och sedan värmer på den lite med värme pistolen och mäter...
Tror jag hittat felet...Sökte på google och hittade mitt fenomen!
"2009-04-19, 19:12
Någon som har en ide eller lösning på mitt problem?
Startar hojen efter vintervilan, kör 4km, den dör såsom tändningen blivit avslagen. Av med tank och kolla tändhatt och tändstift. Bra gnista och på med...