Förutom lite mjuk framgaffel och dåligt bett i frambromsen hade jag inget att klaga på hos ER-6:an. ...jo, det var ju det där med ljudet då. Den lät lite mesigt. Grabbarna på LeoVince verkar ha fixat biffen. :tummenupp
www.leovince.com (måste ha IE6 för att läsa sidan)
Lämnade provkörningen med ett leende på läpparna, tidigare i höst. Det gick ju att få upp den på bakslangen på tvåan bara med gas (märk väl att denna grabb väger sina manliga 97kg). Det enda jag saknade var ett bättre bett i frambromsen, men det kan väl stålomspunnet och nya belägg fixa...
Jag hade problem med slirande koppling på min Raptor (tl1000-motor) och efter två omgångar lameller och fjädrar så fann jag det enkla felet på andra sidan motorn. Där kopplingsvajern fäster finns det en justeringsmöjlighet på axeln som går igenom motorn. Det enda jag behövde var att dra åt den...
Har provat Mr K's lösning på problemet. Skurvade ut luftskruven ett helt varv och hojen verkar gå bara finfint på höga varv. Nu går den dock skit på lägre varv. Allt under 8k är inte värt att nämna då den bara hoppar o har sig. Ska prova att skruva in 1/4-1/2 varv får se om den börjar bete sig...
Imorgonkväll tänkte jag göra ett ryck och försöka skruva ihop skiten igen med de justeringar som Mr K föreslog i ovan nämnda tråd. Dvs låta slang och filter sitta kvar samt skruva ut luftskruven 1 varv. Problemet är bara att jag inte har en aning om vilken skruv som är "luftskruven". Sitter med...
Tackar för länken! :tummenupp
Jag är tydligen inte den enda med detta problem. En polare tyckte att det luktade mysko när jag drog på framför honom. Ska prova Mr K's lösning. Vi hoppas på att det fixar biffen.
(Jag blir fan inte klok på alla dessa hi tech-lösningar som japsarna har byggt...
Skönt att höra att man inte är den första som upplever dessa symtom. Hmm, måste nog ärligt erkänna att förgasarna inte blev tömda ordentligt i höstas.
Tack Dr J för att du tror på en lycklig utgång. Så fort vädret lättar här i norr ska gasarna på igen och nya försök göras.
(fler tips o fler...
Tvättade filtret ganska omgående då den gick som en överkörd igelkotte. Dvs filtret är ganska rent nu och den går fortfarande skit.
Inga problem att varva motorn när jag står still och, som sagt, den går bra att dra ut på 1:an och 2:an. Först när man kommer upp i hastigheter om 140 km/h och...
Ålrajt, så här är det...
Under vintern kliade det för mycket i fingrarna för att kunna låta hojen (zx-9r '98) vara ifred. Kåporna kom av och ett crosstyre och ett litet lyse från BikeIt åkte på istället. Detta var dock det enda jag gjorde. ...förutom att tvätta filtret och badda in lite...