Drog iväg och köpte en magna till superpris, med ojämn gång och lite småfix.
Någon tidigare ägare hade tydligen tätat flottörhusen med nått klet som inte tålde bensin (antar jag att det är?, se bifogad bild. och bränslefiltret är rent och fint.)
Och jag fick nyss igång den, väldigt hög...
Tyvärr har jag haft fullt upp senaste tiden, har ej hunnit göra nånting alls i princip.
Och nu när jag hämtat 1100an ifrån vinterförvaringen har jag hållit på med den när jag haft tid över.
Kommer inte hinna vara så mycket alls i garaget numera, pendlar varje dag till jobbet och en "tidig" eftermiddag kommer jag hem runt 19:00.. försöker finna tid till att springa ner till garaget, men som sagt det blir tight...
Förövrigt trivs jag hur bra som helst uppe på northbike, helskönt...
Började jobba i måndags som hoj-mek, lönen satt enligt avtal på 19k i månaden.. men faktum att få skruva i hojar hela dagarna på en bra lyft med alla verktyg du kan tänkas behöva är som tidigare sagt en lön i sig. trivs svinbra och ser fram emot jobbet varje dag hittills :)
Ramen "lackad" ser okej ut, ska väl på med någon form av grafik med :)
Lite ot, började mitt nya jobb som mc-mekaniker idag på Northbike Umeå. jävligt gött jobb! :D
Var nånstans här i ö-vik håller du till och bygger? skulle vara trevligt att få komma förbi någon dag och kika lite :)
Håller själv till i sund och pular på för tillfället :)
I övrigt, riktigt grymt bygge! två tummar upp :tummenupp :tummenupp
Dynans basplatta klar, fästen för plattan klar.
Enda nackdelen (förutom att dynan är lite kantig och tråkig då) är att när jag drar åt dynan mot plattan så pressas den ihop lite så att överdraget börjar slacka lite, men det skiter väl en rocker i:yoparty
Helt klart godkänd med tanke på...
klädd och klar, hade förväntat mig mer motstånd från materialet, men allt lirade på fint och efter mindre än en halvtimme var det klart! :)
Helt acceptabel dyna med tanke på att det är första dynan jag gjort :)
Dynan "klar" lite småputs och så sen idag ska jag fara iväg och köpa lite överdragsmaterial :)
Märkte ganska snabbt att det inte är någon "komfort" dyna direkt. men äh vafan svanskotor är till för att brytas ;)
Började med dynan igår, alu-platta som bas och liggunderlag från jula som dynmaterial :) får se om jag får till det nå vettigt eller om jag skrotar det :)
Bilder såklart :)
Så, har fått tag på reglementet. Det fanns uppe på swemo.
Någon som har lite mer erfarenhet när det gäller back-sm/backsprint som kan tala om för mig om jag skulle ställa upp och prova, i vilken klass jag då skulle köra i? Blir det special-klassen eller sport?
Länk till reglementet...
Vet inte riktigt hur det ser ut på en cbr, men mina kawwor har plats mellan förgasarbryggan och batteriet, samt lite under förardynan. hade inga problem att dra runt allt och gömma. :)