Recent content by littesolsken

  1. Bmw s1000rr 2010

    Jag håller med dig. Sedan kan man väl egentligen undra varför dom genomför service och inte felsöker först. Och när felet sedan kvarstår bör dom känna ett större ansvar. Men kundvård och service är inget Carlbarks i Kumla är kända för. Dessutom skulle han ha 1300kr i timmen plus 650kr för...
  2. Bmw s1000rr 2010

    Du har rätt i ditt antagande. Det stämmer också, det var läckage vid bränslepumpen på 2010 modellen (om jag minns rätt), inget som behövde åtgärdas på min hoj. Det blev kollat mitten av mars när den var hos "auktoriserad verkstad" dom gjorde också service. Uppskattar ditt inlägg och dina...
  3. Bmw s1000rr 2010

    Yes sir! Ska kolla närmre och mäta på både stator och den andre grejen, laddningsregulator på svenska? Gällande startswitchen så har jag för mig att den inte överhuvudtaget försöker starta. Och min hoj försöker starta. Men kan kolla på det också.
  4. Bmw s1000rr 2010

    Tog bort dom två kontakterna från laddningsregulatorn, tror det är den. Den heter åtminstone "voltage regulator" på engelska. Den ena kontakten var full med vatten/oljeliknande medans den andra kontakten var torr och vad jag hade förväntat mig. Bifogat är bilder på hur det såg ut. Det är torrt...
  5. Bmw s1000rr 2010

    Ska kika på det, relativt lättåtkomlig enligt manualen. Ska ta bort och titta på statorn också. Tack återigen :tummenupp
  6. Bmw s1000rr 2010

    Felsökning och felsökning, koppla in diagnostiseringsverktyg och konstatera att den inte säger något konstigt vet jag inte om jag tolkar som felsökning. Dessutom är det något dom tar 650kr (inkoppling) och 1300kr i timmen för... ren och skär idioti. Vad som förbryllar mig är att den efter...
  7. Bmw s1000rr 2010

    Tack för hjälpen, jag har googlat och letat på alla möjliga håll och ställen. Vet inte hur många timmar eller trådar jag har läst om liknande problem. Dock brukar folk försvinna eller sluta svara när dom antingen hittar problemet eller får det löst, antar jag. Hade dock missat det du hittade...
  8. Bmw s1000rr 2010

    Det tråkiga är att verkstan som servade hojen hävdar att det inte finns några felkoder att gå på. Startmotorn låter som vanligt, slänger jag på batteri boostern låter den om något rappare men det är väl att förvänta sig.
  9. Bmw s1000rr 2010

    Tack för era tips och svar. Jag har mätt enligt era steg och det ser bra ut, stämmer hyffsat överens med dina värden. När jag varvar/håller varvtalet så stiger volten sakta men säkert upp mot 15. Högsta jag slutade mäta vid var 14.8. Oljan har jag bytt själv förra sommaren och då var det lite...
  10. Bmw s1000rr 2010

    Provade det ni sa, till och med "slipade" lite lätt på alla anslutningar och det blev ingen skillnad. Den startade förvisso efter 3 försök när jag kopplat ihop allting igen. Men dagen efter = startar inte. BactorMC föreslog att nollställa adaptionsvärdena. Annars vettetusan, googlade lite och...
  11. Bmw s1000rr 2010

    Tack, får prova det helt enkelt. Finns det någon specifik produkt eller kan jag åka till biltema och plocka vadsom?
  12. Bmw s1000rr 2010

    Hej igen, Lämnade in den till verkstad som tyckte det var en bättre idé att genomföra service före felsökning. Dom bytte tändstift, motorolja, oljefilter, bromsvätska och luftfilter. Efter det startade hojen utan problem på verkstaden. När jag sedan kör hem hojen, åker tillbaks till garaget...
  13. Bmw s1000rr 2010

    Suveränt, blir helt enkelt att ta isär allt och kolla kablar och kontaktytor! Tack för tipset Jocke!
  14. Bmw s1000rr 2010

    Tjäna, Jag har en s1000rr med 2600 mil på mätaren som nu har ett för mig väldigt konstigt problem. Under sommaren märkte jag plötsligt att hojen började bli svårstartad. Vissa dagar startade den på en sekund, andra dagar tog det flera försök innan den hoppade igång. Den gjorde ingen skillnad...
  15. Suzuki GSXR600 -97 (känns som en båt/vinglig)

    Tusen tack för era svar, jag får nog helt enkelt lämna in den på en verkstad så får dom kika på det. Tack återigen!
Back
Top