Hejsan!
Jag har en Yamaha R1 -01 som drar orent!
2-3000varv kväver den sig på fullgas.
3-7000varv drar den lite orent.
7-12000 drar den riktigt bra!
Det sitter helsystem samt KN-filter!
Va har ni för munstycken på lågfart samt högfart?
Genom att det är helsystem på den så är exup-ventilen...
Vilka lameller ska man välja?
Funkar Tourmax?
Original fjädrar eller starkare?
Kopplar upp den på tvåan ganska mycket så jag vill ha lite starkare än original..:banana
Har en R1:a som varvräknarnålen fladdrar, vibrerar, hoppar kallat vad du vill..:confused:
Unrar om det är vanligt?
Sitter felet i instrumentet eller är det något med tändinpulsen till mätaren?
Tacksam för förslag..:huvet
Okej..
Då är det värt att kolla upp det..
Ingen som har avståndet på sktuvarna samt vilka som används för att hålla fast locket "ner" i tanken på -00-01??
Nu såg jag att tanklocket inte passa!
Jag har 7st skruvar i mitt lock och det är 5st skruvar på 00-01!
Där imot har fzr 1000 7st skruv i locket..:yoparty
Jag ringde Lelles och dom har bara org. för 3500:- men han visste inte om det bara va tändningslås eller komplett sats!
På -00 -01 är tanken inte lika men det är nog samma lock tror jag också men man vill ju va säker.//J
Som rubriken lyder så har jag en R1:a som jag lånat ut ofrivilligt!:huvet
Den står nu utan tändningslås och trasigt tanklock..
Passar det från en R1 -00 -01?
Finns det pirat?
Ingen som har en sats liggande?
Skulle vilja ha till kutsen också..
Tacksam för svar.. :Bugar
Mvh J
Bytte du själv?
Sitter ju något under grenröret på -00 som ej finns på -98!
Tror att det är några slangar från bland annat från insug som går till en enhet.. Har bara sätt detta lite snabbt så jag är osäker...
Men annars ska det bara va "bult on"?
Som rubriken lyder!!
Har en R1:a som jag panerar att byta motor alternativt byta förgasare på!
Är det samma grejer?? Vet att koppling samt växellådan är ombyggd men det är väll bara innanför som det skiljer!?:rolleyes: