Recent content by iZi

  1. iZi

    Gjensidige

    Några tips då boys. De flesta bolag har säsongsdifferntierad premie. Exempel är om du får en helårspremie på 10,000kr och åretrunt-försäkring men vill betala månadsvis så betalar du ca 12,5% av premien varje månad under sommarhalvåret och ca 2,5% av premien under vinterhalvåret. Betalar du...
  2. iZi

    Intresseundersökning: Billiga hjälmar!

    Ja just ja, Hur i sjuttsingen vet man om dem är godkända här i Sverige då? Certifieringarna är enligt följande: TIS 334-2528 : Thai Industrial Standard, Ministry of Industry DOT(FMVSS NO.218) U.S.A. TIS 369-2539 : Thai Industrial Standard, Ministry of Industry Thailand's Brand JIS...
  3. iZi

    Intresseundersökning: Billiga hjälmar!

    Hej hopp! Tänkte höra om det är nån som är sugen på att köpa hjälmar för under tusenlappen inklusive frakt. Jag jobbar i Bangkok och har möjlighet att få bra pris hos lokala tillverkare. Några bilder:
  4. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    mmmm... jag hade också GPR pipor på min.. Det gjorde nog en 5 hästar iaf.. och sången dessutom.. nu är den ju tyvärr såld så jag får skånka omkring på farsans Trams Valp :( Som man för övrigt inte ens kan gasa upp på 1ans växel... aja.. När jag slutat rest så ska jag köpa mig en igen!
  5. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    hej boys.. börjar dra ihop sig till vinter nu. Har äntligen orkat ladda upp min och kompisens hojfilm från i somras... Medverkande: Jag: XT660R och XR650R och en KTM 660 Du kan se filmen här Ha en riktigt tråkig vinter allihopa! :)
  6. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    Har en egen liten länk! Jag (xt660r) och polarn (honda XR 650 (dalaria?)) va ute och burnade lite och bad hans flickvän filma. Här är resultatet: http://martin.finkel.se [edit] Förresten hojen min är till salu! 900 mil. Tjejkörd. 59.000 :hihi
  7. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    Hahaha! Störtskön!
  8. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    CO och DÄCK Jag tycker iaf ni ska testa ändra CO... man kan göra det medans man kör. man ser varvräknare men inte hur fort man kör så man får passa sig lite ;) Jag testade iaf ända från -126 till +126 tror ja det va... och vid -126 så lägger hojjen av (för lite soppa) och +126 lägger den också...
  9. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    Idag har jag varit ute och verkligen testat inställningar... Jag har kommit fram till att CO1 inställt på 80 ger en mycket jämnare gång, mer vrid och helt enkelt en skönare hoj! :D Har testat allt från -126 (motorcykeln dör) till +126 (dör också :D)
  10. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    Men om du har en PCIII så behöver du antagligen inte ändra CO? eller har jag helt fel nu? PCIII overridar väl den egna ECU'n? med tändtider, soppaflöde osv osv?
  11. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    Idag har jag grejjat och haft mig och kan göra några rekommendationer... 1: Skaffa ett eftermarknadssystem till hojjen, jag har GPR 2: Skaffa ett racing luftfilter, jag kör med BMC 3: Slit ur den där satans snorkeln, gjort på 5 minuter 4: Ställ upp CO1 till 40-50 nånstans där och VIPS du har...
  12. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    hmmm.. CO2 är ju till för cylinder2... dvs det är samma programvara på flera hojjar... men jag har testat det där jag med... man kan ju faktiskt köra samtidigt som man pillar CO värdet... Och jag märkte då ingen skillnad... snarare att den höll på att dö när man skulle iväg vid ett rödlyse...
  13. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    Håll in select och resetknappen när du vrier på tändningen och håll kvar i ca 10 sek.. då får du fram en meny. ändrar du nåt så skriv upp originalvärderna! :D
  14. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    Nära ögat Japp! Nu har jag och polarn varit ute och brummat hela dagen och övat bakhjul! Nu sitter det riktigt galant.. Vi lyckades inte hitta nån raksträcka som va lång nog för oss så vi blev tvungen att ta en med en kurva på.. Så nu har vi övat och svänga på slangen också... Gick jäkligt bra...
  15. iZi

    Modifieringar XT660 X/R

    När tiltsensor "slår till" så stannar hojjen och felkod 30 lyser på displayen.. Då måste du vrida av tändningen och "reboota" :) Så om detta inte händer utan du kan starta på en gång efter att den lagt av så är det ECU-problem. Hur som helst.. Svänga i smband med att växla ner = död-motor ;) Byt...
Back
Top