Recent content by IvarS

  1. Aprilia-tråden.

    RP är versionen som kom 2001, tittar du på ramnumret ser du att RP står med även där. Första versionen (1999-2000) heter ME. :)
  2. Aprilia-tråden.

    Japp, Mille R blev inte tvåsitsig förrän 2003. Det är inte speciellt svårt att bygga om till tvåsits, det som behövs är Bakram för tvåsits Fotpinnar bak Skjutsdyna Fäste för bakkåpa (stålbygel, brukar följa med bakram)
  3. Aprilia-tråden.

    Haha, har för mig att spårval/körstil inte var det bästa på den snubben så väntade nog till en raksträcka att varva honom (2-3 ggr per pass) :gnissla
  4. Aprilia-tråden.

    Ska du köra bana är det en Mille R du ska ha, med Öhlins och smidda fälgar. :tummenupp Kul att köra om folk på utsidan i kurvorna. Köp min om den du tittat på är en vanlig Mille. Dessutom är -00 mycket billigare att försäkra. Priset kan diskuteras beroende på utrustning...
  5. Aprilia-tråden.

    Det brukar leta sig in luft i bakbromsen, inget fel på tätningarna sålänge det är tätt. http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=15500
  6. Aprilia-tråden.

    Jag har lite prylar till salu, se annons http://www.sporthoj.com/annonser/?id=8035
  7. falkenberg

    Tror du kom med på bild :tummenupp
  8. Aprilia-tråden.

    Ja 99-00 är identiska. Vad gäller elsystem mellan 99-00 och 01-03 ska det bara vara chippet i databoxen som skiljer. Gasspjällen är identiska till och med.
  9. Aprilia-tråden.

    Brukar dyka upp hela motorer på tyska eBay. Hittar du en motor från 01-03 får du 7hk till tack vare högre komp och större insugsventiler, bara att byta chippet i boxen också. Den uppgraderade kopplingen får du på köpet :tummenupp
  10. Aprilia-tråden.

    Original klarar 50A så max 40A är ingen hit :)
  11. Info om RSV mille önskas

    Det var inte så att jag "led" av att kopplingen slirade utan misstänkte det bara. Aldrig några tendenser att gå på bakhjulet t.ex. och var inget riktigt bett när jag växlade på fullgas. Nu känner jag hur hojen "sätter sig" vid uppväxling och gaspådrag. Såhär såg innersta stålskivan ut när jag...
  12. Info om RSV mille önskas

    Det är lamellerna som inte verkar tåla syntetisk olja i första generationens Mille. Jag har monterat 01:ans lameller, skivor och tryckplatta i min koppling (passar i korgen) så nu är problemet ur världen. Kopplingen som kom 01 är identisk med den fram till 06 sånär som på korgens utforming.
  13. Aprilia-tråden.

    Ah, läste nu att hojen gick att kabla igång vilket innebär att batteriet är kass. Några 14V över polerna lär man iaf inte mäta upp med motorn avstängd :)
  14. Aprilia-tråden.

    Det behöver inte vara nåt fel på ditt batteri, det är ganska vanligt att reläerna ger upp! Prova kortslut reläets poler (sitter under förardynan) och se om startmotorn hoppar igång. Du kan aldrig "ladda" upp ett batteri till mer än 12V, det ska vara så!
  15. Aprilia-tråden.

    Yuasa YTX-12 funkar bra men gör dig själv en tjänst och köp en C-tek underhållsladdare så behöver du aldrig mer bekymra dig om batteriets laddning. :tummenupp
Top