Tack. Inte samma nr mellan 750 och 1100. Det är samma tillverkningsnr. för alla oljekylda 750 samt samma för att alla kamdrev på 1100 oavsett om det är F-motor eller R.
Nu har jag fått igång den. Det var en liten kabel som var av. Den såg avklippt ut så jag trodde att nån tidigare ägare hade klippt den av någon anledning men jag måste på nåt konstigt vis ha klämt den när jag monterade ut 750 motorn.
Men en annan fundering angående toppen. Jag har ju tagit en...
Förgasare RS 36:or. Har inte rört bestyckning vilken funkade fint med 750 motorn. Den borde få soppa då accpumpen sprutar vid gaspådrag. Komp ej kollat. Har monterat en 748 Dot topp med tillhörande kammar. Har nu gnista med 750 el samt cdi. Har även bytt pickup till den som satt i 750. Den har...
Har monterat en 1127 f motor i min gsxr750 från -87. Har kvar all el med CDI från 87:an. Får inte igång den. Har provat att flytta över pickup från den gamla motorn. Men det funkar dåligt. Tips mottages.
Annars har jag en orginal gaffel från en gsxr 750 1989. Benen är 43 mm på den. Dessutom tror jag att den är bättre än en original gsx 750 då denna showa har inställning för fjäderförspänning, komp å retur.
Självklart ska du köra på riktiga rejsdäck och självklart med däckvärmare. Dels för att då vet du att du alltid har fäste när du åker ut samt att kalla däck är hala, dels så slits kalla däck mer. Det är bara dumt att vara snål. Det kan göra ont både i kropp och plånbok. Sen kan man som banåkare...
Börja med att plocka av och töm tanken. Ta ur hela paketet med soppapumpen som sitter i tanken. Det är garanterat tvärstopp i filtret som sitter i eller så är det pumpen som har gett upp. Om filtret är fullt av skiten så kommer troligen pumpen krascha om den inte redan är slutkörd.
Testa om inte...