Recent content by GlennB

  1. GlennB

    Jag har åkt dit.....

    Det roligaste i sammanhanget *ÄR* ju just att den har liknande prestanda som BMW's värsting ovan, trots att den kostar peanuts och är äldre än många här..
  2. GlennB

    Körde mc i 150 - med sexåring på bönpallen

    Här är ju en annan aspekt också, gör man så så präglar man nog in det säkerhetstänkandet väldigt hårt, vilket gör att barnet troligen tänker på riskerna även när han/hon ska köra moppe eller vad som helst. ..Jag menar, hur mycket nytta hade man av att inte låta barnet åka med på hojen om man...
  3. GlennB

    JAS lackad Sporthoj?

    Det är ju smeknamn av dom faktiska beteckningarna, en helt annan sak. Jämför med att säga "En 850" och sen UTGÅ ifrån att alla fattar att man menade en TDM850, fast hälften trodde det handlade om volvo 850, några trodde det var BMW 850, och nån trodde det var ett grafikkort.. Den är redan...
  4. GlennB

    VARNING - granny training, Bogesund, tisdagkvällar

    *NU* börjar det här bli intressant..
  5. GlennB

    Jag har åkt dit.....

    Schysst, snart är dom där japanerna var i mitten av 80-talet då, 2026 kanske dom är ikapp om utvecklingen i japan stannar :D
  6. GlennB

    Jag har skaffat en ångestmaskin!

    Suzuki har ju en ovana ibland att direktsmörja lager med separatsmörjningen, om man då kör med oljeblandat och skippar olja i separaten så skär det lagret/lagren. Det råkar inte vara så att det är fallet med RGV250 också ?
  7. GlennB

    JAS lackad Sporthoj?

    1993 började man bygga om alla AJ/JA/SF/SH37 till AJS37, så 2004 så var det nog bara AJS37 kvar. (Dessutom ska en "riktig" SF/SH kärra ha kamomålning (typ M/90), inte grå..) Inte för att kasta mer bränsle på elden, men för att förtydliga: Att säga JAS är helt felaktigt av den enkla...
  8. GlennB

    VARNING - granny training, Bogesund, tisdagkvällar

    Gammal myt det där..... Givetvis måste man ha titanskruvar i knäpuckarna också, det fattar väl alla.. :tummenupp
  9. GlennB

    Vad säger besiktningen ?

    kollas inte motornummer på hojar numera ? iaf vid regbesiktning ? Isåfall lär det väl skita sej ?
  10. GlennB

    högerstyrd?

    Att modifiera ljusbilden själv är väl förvisso inte tillåtet efterssom då upphör lyktans E-godkännande = olagligt. Jag säger som tidigare talare, vad satte du i för lampa ? "lågprislampor" kan ge väldigt konstiga ljusbilder, speciellt om dom har en egen "halvljusreflektor" á la H4. ..Fast om...
  11. GlennB

    Svårstartad Suzuki GS550

    Tja jag menade bara att det KAN vara det, förhoppningsvis är det bara batteriet. Det finns annars ett fint felsöknings-flödes-schema i PDF-format man kan skriva ut och sedan felsöka med en multimeter för att klura ut felen, det är gjort av en tillverkare till ersättningsregulatorer f.ö :D...
  12. GlennB

    styrlås problem.

    Brukar kosta därefter också.. Skulle köpa in en sådan (tror det var assa, men det kan ha varit nåt annat låsmärke) och en sprayburk kostade 700:- :3freak
  13. GlennB

    Nippon mätare (få isär)

    finns nån artikel om mätarrenovering på classicsuzuki om jag inte minns fel, där går man igenom just hur olika mätare sitter ihop och hur man kan få isär dom.. Värt att kolla kanske ?
  14. GlennB

    Matrial i kröken på R1?

    Brukar gå fint med MIG/MAG på avgasrör också, men jag kan tänka mej att R1'an har ubertunn plåt eller nåt annat dumt vilket gör det svårare..
  15. GlennB

    Hjälp med att regga in en antik Ducce

    Nu vet jag iofs inte om 74 är tillräckligt för att klassas som veteran i den bemärkelsen, men det är betydligt lättare att regga in gamla saker än moderna.. Jag skulle tagit kontakt med MHRF och bett om råd, om det är en speciell modell (är det det ?) så finns det nog ytterligare undantag tror...
Back
Top