Har en Saab diesel som strejkar lite. Har hänt en par gånger under långresor att motorlampan börjat lysa för att partikelfiltret blir lite tätt. Har då tidigare hjälpt att starta en regenerering med dator som verkstäderna har. Hemma i Umeå visste jag vem man skulle ringa men min vanliga mek här...
Var kul att se dig även om du satt i Saaben! Trodde inte jag skulle höra dig från bilen så bra i hjälmen med öronproppar men det gick ju riktigt bra att prata i farten! Klart man bjuder på lite underhållning :tummenupp
Haha, Ja det var sent på natten. Blir ju faktiskt samma sak.:tummenupp (Dyker ju dock upp nån sär skrivning då o då här haha)
Jepp, sant det med! Är ju inte riktigt samma funktion på motor som ångturbiner :)
Nja tror vi får rätta lite nu. Vatten kokar inte i motorn eftersom det är trycksatt. Inte undertryck. Pumpen som pumpar vattnet ökar trycket i systemet varav kokpunkten stiger.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kokpunkt
Angående att det inte är motorns temperatur som visas på displayen. Visst...
Klart vi ska fika Jessan! Vad tror du om 18.00 på samma cafe som nämns ovan som vi var på sist? Alltså ner mot röda sten men till höger när man kommer till parkeringen.
Vi var 4 cyklister som mötte en KTM som kom uppför backen mot Jonsered runt 19-20. Visade tecken för bakhjul o du drog snällt upp den! Tack för lite ljuvligt ljud på träningspasset :tummenupp