Recent content by Enstånkarn

  1. Enstånkarn

    Hur många mil körde du i dag?

    16 mil, mestadels grusmys.
  2. Enstånkarn

    Hur många mil körde du i dag?

    Blev 12 mil för att känna på nya rallysadeln (Vet att monteringen gått snett, det var mörkt i garaget - åtgärdat nu.) 50mm längre ner till fotpinnarna och 50mm närmre solen. En av dem märktes! Onödig glace - känsliga läsare varnas Med vilken annan hoj kan man svänga upp på en tom...
  3. Enstånkarn

    Isle of Man 2026

    Någon som kör TT LIVE PASS? Recaps har de senaste åren varit mycket snack och lite ös. Funderar på om produktionskvalitet håller och om det är värt att betala livepaketet.
  4. Enstånkarn

    Hjälmar för offroad och äventyr

    Jag kör LS2 Pioneer. Bekväm och välventilerad men relativt högljudd. Visiret stängs enkelt trots goggles. Har inte provat fara i backen än. Får väl återkomma på den. Är varm av mig, så jag kör mestadels öppet visir med MC-glasögon.
  5. Enstånkarn

    Hur många mil körde du i dag?

    26 mestadels grusiga Kinamil med nya åket. Är riktigt imponerad av maskinen.
  6. Enstånkarn

    Isle of Man 2026

    Kul färsk video från ön - Kommenterar (läs grymtar) medan de kör :)
  7. Enstånkarn

    CF Moto 450 MT eller Tenere 700?

    En storsäljare förra året. Väldigt få begagnade ute. De flesta ger många fler + än - Mest sålda hojen 2024 enligt lokala handlaren. Jag hade kört på 450MT och sovit gott.
  8. Enstånkarn

    Husqvarna supermoto 701 -årsmodell 2024

    Du har fått svar på det mesta: Hur man verifierar att TC och ABS är avstängt. Skillnaden mellan drevningen på Enduro och SM gör väldigt stor skillnad. Även Enduro Euro5 lyfter enkelt. Men med SMs orginaldrev och omappad ECU är det inte bara bara. Dreven skiljer 3 tänder bak och 1 fram.
  9. Enstånkarn

    Olyckstråden 2025 (endast rapportering)

    https://web.facebook.com/RescuePhoto/posts/uddevalla-1440-mc-olycka-vid-torp-k%C3%B6pcenteren-motorcykel-har-g%C3%A5tt-omkull-i-ronde/1435577831179497/?_rdc=1&_rdr MC-olycka vid Torprondellen i Uddevalla. Något i samband med en smitning (annat fordon). Inte hittat någon annan artikel.
  10. Enstånkarn

    MC Uppkörning om två dagar !

    Grattis!! Kände med dig efter inställd uppkörning.. men vad spelar det för roll nu. :hojraket
  11. Enstånkarn

    Ktm 690 Enduro

    Stjärtmassage och katapultknapp? Skämt åsido.. kanske reglaget använts till extraljus? Som tidigare talare nämnt, följ kabeln :)
  12. Enstånkarn

    Mappa Husqvarna 701 SM Euro5 (Själv)

    Dags för en liten -bump- Så kom dagen.. eller nästan. Imorgon åker ECUn iväg för flash/mappning till BorisKTMservice. Bra betyg av tidigare kunder som numera kan köra hoj med en hand i stan, offroadar utan att längre vrida av sig fotleder.... och andra ekologiska bieffekter. Jag uppdaterar...
  13. Enstånkarn

    Bikedagarna i Trollhättan

    Blev mest att kika på lite hojar. Det fanns det gott om i alla former. en exempelbild där ögat föll:
  14. Enstånkarn

    Bikedagarna i Trollhättan

    Jag fick möjligheten till en långtur i vårvädret idag. Så jag får ta det imorgon. Var det något man inte skall missa?
  15. Enstånkarn

    Dagens bild

    Det är en 701SM med busiga däckmönster bara. Orginalsadel skall tilläggas 🧱
Back
Top