Jag är som du förstår till åren kommen och åker inte med bredsladd och knä och armbåge i asfalten så med andra ord ingen vidare avanserad körning. Vidare har jag inte lagd ner nån större energi på att analysera beteendet utan kan bara konstatera att den destinkta känsla man har i styret på en...
Jag tänkte egentligen inte lägga mig i denna diskution men då jag ju är ägare till just en navstyrd Nico Bakker QCS och då rimligtvis bör ha lite erfarenhet i ämnet vore det kanske läge att ändå lägga ett par ord. Som jag upplever min Bakker är det största problem just bristen på backfeet. Jag...
Javist det är bara och brassa på! Jag anser det inte finns några större hinder för att även använda tex en GSX el R motor eller för att ta en tillfällig tex Laverda motor i den ramen!. Jag har en MotoMartin 83a som är byggt för Honda CB900F motor. Jag har avverkat 2 CB900F motorer i den och...
Startade med en Moto Martin med CB900F 81a motor. Bytte motor till GSX750E 1986 efter typ 10år. Bytte sedan motor till GSXR750 1989 efter ytterligare typ 5år. Bytte igen till en FZR1000 1990års motor runt år 1998. Först runt år 2005 upptäckte nån vaken besiktningssnubbe att motorn var bytt och...
Utan att ha läst alla inlägg vil jag lite snabbt kommentera frågan. Jag har en navstyrd Nico Bakker QCS från år 1988 som egentligt byggdes för endurance men fick "körförbud" och sedan konverterades till trafik. Cykeln väger in 18 - 22kg mindre än en vanlig Nico Bakker!. Jag har några såna också...
Tack för svaren! Detta är i huvudsak en principfråga så min rättsuppfattning inte ska lida alldeles för obotliga skador men självklart även en kostnadsfråga då jag kanske fått åka på självrisk mm. Jag ställde frågan då jag undrar om polisen verkligen gjort rätt?. Jag fick jo agera studsboll med...
Jag körde för nån månad sedan mc på Rösjöholmsvägen på Hallandsåsen. Jag passerar en svag högerkurva i 60km/h när en personbil kör utt från en fastighet och korsar min vägbana för vänstersväng, bromsar och blokerar min körbana med resultat att jag koliderar med bilens front. Ditkallad polis...
Jag var för nyligen i kontakt med Iwan Eeken på Bakker i Holland med förfrågan om de möjligen kunde förnickla om en Bakkerram. Han fick ramnummer mm men återvända med en överraskande fråga" om vi själv hade knackat ramnummer då de inte hade några informationer om ramnumret" jag ringte Bo...
Det var intresant att se ett sånt certifikat för sånt har inte heller jag till någon av de Bakker jag har och jag undrar om det normalt följer med när man köpar en sån från ny?. Tydligen var det inte jätte ovanligt på sextiotalet att även japanska köpemotorcyklar inte hade instansat ramnummer...
Som minnet tydligen kan svika. Det är nog bara att konstatera att min diagnos antagligen är en något mildare grad av alzheimer!. ???? Vilket som är det trevligt när nån exponerar såna här foton oavset om det är Bakker, Martin, Bimota mm!. ????
Kanske är mitt minne något dåligt men vad jag minns var väl inte Ralf Anderssons MotoMartin en med Uni-flex bakfjädersystem? Om det verkligen är så förefaller Ralfs prestation att vara än större då denna konstruktion är utav den klart sämsta som lämnat fabriken i Frankrike!
Om det var Nordbecks lånehoj var det absolut en strada och javist inte var den lägre motorgången komfortabel precis! Ibland misstänkte man att vävaxeln höll på att dela sig. Jag har faktiskt just en sån tidig 851a!.