Snyggt jobbat! Blev riktigt bra, får väl ta en titt på den sen en dag. Hur mycket har micke hjälpt till??? Snart är det väl lite bättre väder, se till att micke tar med dig när micke och jag tar någon runda...
/Johan O
Tror han i trelleborg (Martin) har för mycket att göra för tillfället. Dock kan du höra med honom, det skadar ju inte. Han är riktigt jävla duktig, är en riktig jävel på det där med lack och lagning av kåpor. Sen att det är en hyvens kille hjälper ju inte...
Hade jag själv fått bestämma, så hade jag nog byggt en lite mer cafeä-inspirerad hoj, med clip-on och tillbakaflyttade fotpinnar, samt en singel sadel. Hade nog blivit sjukt bra, man hade nog fått ett härligt stuk på den. Kanske blir att man gör det på en annan hoj i framtiden... Man blir...
Så då är man nästan klar med ombyggnaden av gammel BMWn. Ska på lite dekaler och så, men annars är det klart. Så vad tycker ni? Botten eller toppen?
Utgångsobjektet...
Halvvägs...
Och det nästan färdiga...
Lånar tråden lite om det går bra...
Har en sliten kedja på hojen. Dreven ser helt ok ut, men kedjan är slut. Spänner jag kjedjan rätt och sen snurrar hjulet så är det olika spänningar på olika ställen. Kan jag byta bara kjedjan eller bör jag byta hela paketet?
Har en gammal BMW som jag har fixat lite med i vinter. Det är en R100 -82 med Bing förgasare om det säger något. Har problem med att tomgången är för hög. Den startar väldigt lätt när den är kall och man behöver inte choka den för att starta den. Tomgången är ganska ok när den är kall, ca 1100...
Skippa den engelska tramset (har hört att de läcker olja... :näsblod ). Köp det du innerst inne vill ha, 1098... :D . Ha det gott, kan maila lite bilder från skidresan om du vill ha...
Behöver lacka ett par ventilkåpor till en BMW. Kan man pulverlackera sådanamed tanke på att de blir lite varma och vad kan det tänkas kosta? Blästrar dem kåporna eller ska jag göra det själv? Finns det någon bra pulverlackerare i skåne? Många frågor, hoppas någon har något svar. :rolleyes: