Säsongspremiär idag att ta hojen till jobbet, som vanligt 7 mil dit och 15 mil hem, konstigt det där… måste vara jordens rotation eller nåt.
Mindre roligt var att det regnat på morgonen och vid de få tillfällen man hamnade i bilköer, stänkte nån kletig sörja upp på visiret som var lögn i h-e...
Har en XT660 själv och har undrat över varför den måste ha dubbla utblås och dämpare… verkar lite onödigt på en enstamp. Borde fungera minst lika bra med enkel krök o dämpare av lite större dimension. Nån som vet hur konstruktören tänkte?
Ja, hur är det EgEntLiGen med LED-lampa i en insats för halogenlampa? Går det genom besiktningen om jag bytt H4 till en LED och ljusbilden inte är helt åt h-e, eller är det upp till den enskilde besiktningsmannen/kvinnan att godkänna efter dagens humör?
Kan ju iofs testa och köra dit med en LED...
1. Gummikuddarna i ryckutjämnaren är lite dumt utformade och ett glapp uppstår ganska snart. Glappet förvärras med tiden då gummikuddarna komprimeras av de stora krafter som ska överföras, tillslut smulas de sönder.
2. Typiskt XT-problem pga utformningen, tror jag. Andra fabrikat kanske har...
Det är skrämmande.
Så om man någon gång skulle se det värt 25 papp att ta någon av daga, är det alltså bara att köra över denna och sedan hävda att man satt och lekte med mobilen.
Ett känt problem är att de inringade komponenterna på din bild grillas av det underdimensionerade effektmotståndet, syns på brännmärket på kortet. Du bör byta ut det motståndet mot en mer effekttåligt och montera den med långa ben så den kommer upp nån cm från kortet för bättre kylning.