Samma fråga som dyker upp hela tiden, jag vet, men är det någon som vet om man får ha sidomonterad registreringsplåt på en mc?
De regler som jag hittat hittills är bakom är:
· I motorcykeln rikitning dvs bakåt.
· Bakom bakre hjulaxeln
· Mellan 20 cm och 1,5 m över gatan(?)
· Synlig 30°...
Nu ger jag upp...!
Påbörjade en bobber från en dag star -00. Nu har den bara stått hela förra säsongen.
Jag blir inte klok konverteringen till LED-ljus, finns det någon som kan tipsa om en bra mc-elektriker i stockholm som ni tror man skulle kunna anlita för att få det att fungera en gång för...
Jag skulle konvertera min yamaha drag star 1100 till LED-blinkers och passade då på att skaffa de nya kombinerade broms/färd-och blinkers i ett.
Då dök det upp två skumma problem!
Ett är att ljusstyrkan går ner till typ hälften när jag drar på huvudljuset i stället för bara parkeringljuset...
Kronan kom från staterna efter att dom slaktat en gammal hoj så jag tror inte dom hade skruvarna. Det som gör mig fundersam är hurvida det inte ska sitta knip bultar där eftersom de inte ens finns med på sprängskissen?!
När det gäller rostfria så hörde jag bara att det måste vara riktigt...
Just det... Sifverts Skruv har ingen ersättningsskruv med rätt gängstigning i rostfritt heller. Måste man ha rostfritt, vill ju inte att gaffelbenen ska lossna?
Jag har köpt en ny styrkrona till min Drag Star -00 (det är en "Custom"-modell på kronan om någon blir klokare av det).
Jag söker efter en slags pinch bolt till den nedre styrkronan. Har försökt ta reda på vilket typ av bult det är men i servicehandboken nämns den inte alls. Då jag köpt kronan...
Tyvärr så är ju dom så kallade "kromsäldarna", v-rod-klonerna, fula som styrk i min mening. Och det är ju inte bara HK man vill ha för du skaffar man en hajjabusa istället.
Jag håller på att bygga en bobber och tänkte bara kolla om det är lönt att byta till ett K&N filter i något elegantare...
Tack för snabba svar! Ska kolla med honom.
När det gäller montering så är jet-nålar ett ord som poppar upp. I och med att det inte är digitalt insprut så måste mängden luft moddas med ett munstycke. Jag kan ju inte sånt där alls men det görs nog inte med en nyckel bara...
Är det någon som har erfarenhet utav att bänka en Custom? Vad kan man egentligen förvänta sig att få för pengarna och vilka pengar pratar man om? Snackade med Mc Varuhuset i Stockholm och dom ville ha närmare 8 lax för att montera på en hypercharger och bänkning (arbetet alltså inte hårdvaran)...
Vad jag har lyckats utläsa av den icke-detaljerade manualen så ska de gamla original riserna bara gå att dras rakt upp/ut ur kronan efter att muttern undertill tagits av. Men dom rör sig inte äns efter att dom dragits i fastmonterad i ett skruvstäd.
Jag bara hoppas att dom inte limmats på plats...
Håller på med ett bobber projekt och tänkte slänga på ett nytt par risers. Problemet är att de originalrisets sitter benhårt. Har läst att folk fått lös dom med olja(?) hur använder jag olja för att få bort dom? Någon annan som haft liknande problem och lyckats kanske? Tacksam för tips.