Recent content by d1ce

  1. d1ce

    Felsökning gsx-r 1000 K6 - tvekar i nedre registret, förvärras vid högre arb. temp

    Nu funkar Sur-tjerringen igen. Tro det eller ej, men efter tips om att "modern 95-oktan innehåller mycket skit" och att den i besynnerliga fall kan släcka stift så provade jag att byta ... tada! :confused:
  2. d1ce

    Felsökning gsx-r 1000 K6 - tvekar i nedre registret, förvärras vid högre arb. temp

    Jag har ett delikat problem men mid gsx-r 1000 -06. Från start till hög arbetstemperatur tvekar cykeln, som om den tuggade, vid gaspåslag. Det handlar inte om en dålig respons utan en hostande gång med känsla av att cykeln inte går på alla burkar innan den väl matar på, då den går klanderfritt...
  3. d1ce

    "Det här köpte jag idag!"-tråden

    Mer prylar till skithojen. Ducati har en historia av tveksamma oljetryckssensorer, så varför inte bevaka trycket?
  4. d1ce

    En lättsaltad Ducati

    Jag ska inte svära på det, men jag har för mig att varvstoppet ligger på 13' rpm. Jag kan väl erkänna att inget är särskilt "ledigt" med den motorn, förutom utrymmet för mer effekt :)
  5. d1ce

    En lättsaltad Ducati

    Jag har inget att sälja men ska höra med en kompis. Har han kan jag förmedla kontakt.
  6. d1ce

    En lättsaltad Ducati

    Är man inte ett geni får man vädra lädret för uppdateringar :) Gammalt shit. Nytt shit.
  7. d1ce

    Rimlig hyra för garageplats i norrort

    Nu vet inte jag vad du menar med Norrort? Jag skulle tro att lokaler av den storleken är väldigt eftertraktade, inte minst från enmansföretagare, och därför både svåra att få tag i och väldigt dyra för privatperson med hobbyambitioner. Jag har ingen aning, men allt mellan 5-8000kr/månad...
  8. d1ce

    En lättsaltad Ducati

    Förr och nu 748/1098 Bore(mm) - 88 / 104 Stroke(mm) - 62,5 / 64,7 Displacement(cc) - 748 / 1099 Compression ratio - 11,5:1 / 12,5:1 Power(hp@rpm) - 95@11000 / 160@9750 Torque(nm@rpm) - 73@9000 / 123@8000 Glömde tyvärr att väga motorerna, det hade varit kul att veta om något skiljer dem åt.
  9. d1ce

    "Ny" medlem. kanske dax att säga hej...? :P

    Det är sundare än att vara medlem av 1%'arna :)
  10. d1ce

    "Ny" medlem. kanske dax att säga hej...? :P

    Ahmen, kom igen!? :3freak
  11. d1ce

    "Ny" medlem. kanske dax att säga hej...? :P

    Hej, välkommen :)
  12. d1ce

    En lättsaltad Ducati

    Det finns ingen risk att jag närmar mig hans effektkurva :) Jag bör kanske förtydliga att det är Tom som svarat på många frågor och att det är hans hoj som inspirerat, även om det i slutändan är 2 helt olika nivåer av resultat.
  13. d1ce

    En lättsaltad Ducati

    Mja, nu kan det ju vara så att jag fått allt om bakfoten. Men jag tror att den nya motorn som 848/1098/1198 har kallas för "Testastretta Evoluzione", och det var vad jag menade med "evo-motor". Sen har ju Ducati en modell med beteckningen "evo", men det är inte en sådan motor jag har då min är...
  14. d1ce

    En lättsaltad Ducati

    En fin sida av detta bygge, för mig som el-allergisk (:va), är att inga större ingrepp behöver göras i elsystemet. Samtliga anslutningar och kontakter passar rakt av, med något undantag. * Förlägning av kablage till spridare. * TPS'en har fortfarande 3-stift (alla TPS'er har säkert det?) men...
Back
Top