Inte på din modell men erfarenhet att mecka med quickshiftern på min egen Ducce säger mig att det är hur lätt som helst. Typ tre skruvar att lossa. Kan krävas lite justerande av vilken spline sätter den på och/eller justerskruven på brytarkontakten för rätt ingrepp men tänker att du är van vid...
Detta var också Massimo Rivolas (Aprilias teamchef) take på det, att även om det gick väldigt bra för dem på slutet av säsongen så var det inte hela bilden eftersom Marc inte var där sista racen.
Aprilia var ju helt lost nästan hela första halvan av säsongen, de kan inte tagit många poäng då...
Jobbiga med det är ju att hojen kan tappa bort sig när något går fel med GPS-signalen. Minns inte vem som drabbades av det i år (Aleix ev?) men hojen blev i princip okörbar.
OT men många metallpulver är brandfarliga. Termit, dvs pulver av aluminium och järnoxid är också en väldigt het blandning, har det väl antänts så ”brinner” det tills det är klart. Används bland annat för att svetsa järnvägsräls.
Inte? Har du levt under en sten? Tycker det är det enda man hört från quarten under 2025, antingen att radfyran inte har tillräckligt med effekt eller dåligt grepp bak, eller att den nya V4an är ännu sämre och ändå inte löser några av radfyrans problem, samt att han inte har tid att vänta på att...
Det som jag hört nämnas är att detta är ett fall där det är motorcykeln och inte föraren som gör skillnaden. I detta fallet att KTMs MotoGP-hoj har sämre mekaniskt grepp (dvs balans i ram/fjädring/motorplacering) och att föraren därför måste pressa däcken hårdare för att kunna hålla jämna steg...
Jag har alltid haft svårt för de äldre SS-modellerna. Inser att det kan vara som att svära i kyrkan för Ducati-frälsta, men nä, tack men nej tack till de gamla.
Samma med 851 och 888. Är de coola? Ja. Är de ikoner? Också ja. Men snygga? Inte i min värld.
Det kan ha att göra med att de flesta fall är lite olika och att man vill vara säker på att man dömer konsekvent för samma grad av förseelse.
Alla de ”enkla” fallen som att köra över på grönt, gena i kurvor, att ej följa utdelade straff etc får ju mer eller mindre omedelbara påföljder.