Recent content by Bjorre

  1. Krånglande Duke II

    Jag tror du har rätt. Jag var inne på samma tanke häromdagen så jag tog isär alla kontakter och rengjorde dem. Sedan tog jag en provtur på 10 minuter och då dog den inte en enda gång :). Jag vågar inte hurra förän jag tagit en längre tur men det verkar som om detta var felet. Tack alla som lagt...
  2. Krånglande Duke II

    Nehe... jag plockade isär allt på denna kontakten och det fanns ingen tipp-switch... Konstigt att det står så i verkstadshandboken... det står Tipp Starter Switch. Då har jag uteslutit bakramen :-), stödswitchen, emergency off knappen, tipp-switchen (som ju inte existerade). Jag har gjort en...
  3. Krånglande Duke II

    Var ute i garaget igår och kollade... men bakramen är hel :-) Jag har läst MAGs forumtråd... men blir inte klok på den. Jag har ingen liten box på vänster sida på styret som det går kablar till som ingår i tändningen/säkerhetssystemet, bara till ljuset. Däremot, på höger sida på styret har jag...
  4. Krånglande Duke II

    Har fortsatt felsökningen men har inte hittat felet. Jag vill kontrollera varje switch/givare och helst koppla förbi dem för felsökningen. Emergency-off switchen hittar jag kontakten till, kan koppla förbi den under felsökningen. Dock, var hittar jag tip-switchen? Dvs den givaren som säger om...
  5. Krånglande Duke II

    Hej, Jag provar i detta forumet om det är någon som kan ge mig tips för felsökning. Beskrivning. Jag har en KTM 640 Duke II som helt plötsligt lägger av under körning. När det inträffar så går det inte att starta direkt. Även att jag trycker på elstarten så händer ingenting (inte ens ett litet...
  6. Vilken olja ska jag välja? Kopplingsslirproblem...

    Det blev Mobil delsyntet... samt nya lameller. Fungerar toppenbra nu! Tack för all hjälp.
  7. Vilken olja ska jag välja? Kopplingsslirproblem...

    Hej, Vilken olja ska jag välja för att med säkerhet inte få kopplingsslir på grund av oljan? Förra säsongen hade jag slirproblem, då byttes oljan, två lameller samt kopplingsfjädrar. Efter att fjädrarna byttes slutade den slira. I år, efter oljebyte till Castrol GPS, så börjar den slira igen...
  8. Slirande koppling, Yamaha YZF600R Thundercat

    När jag startar från stillastående så har den ingen problem att greppa med kopplingen (lugn start, ingen dragracing...) När jag sedan drar på från lågt varvtal (t.ex 2:an från 3000 ungefär) så helt plötsligt sticker varvtalet iväg och den accelererar inte. Detta sker någonstans mellan 4000-7000...
  9. Slirande koppling, Yamaha YZF600R Thundercat

    Hej, Jag har ett problem som någon här på forumet känner till och kan hjälpa till med. Jag har problem med slirande koppling på min Yamaha YZF600R Thundercat -98. Förra säsongen började den slira och då byttes de dåliga lammelerna. Den slirade fortfarande så då byttes den nyligen bytta oljan...
  10. Varm Yamaha YZF600R Thundercat?

    Temperaturen ligger runt 60 grader enligt mätaren när jag är ute på vägarna och gasar... det är i stort sett bara i stadstrafik som jag kommer över 70 grader. Kan det vara fel åt andra hållet alltså, att den kyler för mycket? /Björn Ps Tack för alla svar! Ds
  11. Varm Yamaha YZF600R Thundercat?

    Hej, Detta är kanske normalt... men är det inte det så vill jag veta det så att det kan åtgärdas. Jag har en Thundercat -98 som i stadstrafik blir väldigt varm. Temperaturen närmar sig 90-100 grader på mätaren (jag vet inte om den fortsätter stiga, jag är oftast ute från stadstrafiken då...)...
  12. MC plats i Malmö?

    Hej, Jag letar efter en MC plats i Malmö nära Kronprinsen eller i Ribersborg. Någon som vet någon ledig? Mvh Björn
Back
Top