Efter att ha varit i kontakt med Maxxecu och tjatat om en mapp för hoj, så håller dom nu på med att ta fram och lägga upp ett gäng mappar för MC på hemsidan [emoji3577]
Ibland hjälper det att ligga på [emoji16][emoji16]
Skickat från min RNE-L21 via Tapatalk
Anledningen är att en polare ska köra det på sitt projekt han med, så vi lyckades få ner priset till 5000 per styck då han hade kontakter [emoji106]
Denna är också öppen för moddar, det går att pilla på precis allt har jag upptäckt [emoji2957]
Skickat från min RNE-L21 via Tapatalk
Hej igen!
Nu har jag kämpat i sommar med att få hojen att gå bra. Fick ingen ordning på den så nu skrotar jag förgasarna och bygger sprut istället [emoji106]
Kommer köra Maxxecu som styrning. Problemet är att dom inte gjort nåt liknande tidigare, och jag har aldrig mappat...
Är det nån som...
Blivit lite stillestånd på bygget.
Har gått igen en skilsmässa och separation. Så behövde lite tid att ställa om mig till varannan vecka-pappa. Men nu är jag i rutinerna igen så nu är det bara att köra [emoji16][emoji106][emoji106][emoji106]
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Behöver hjälp!! Finns det någon bromsbänk i Uppland som kan ge effektintyg? Motospeed i Västerås har inte tid förrän i juni! Och så länge tänker jag INTE vänta!
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Intercooler dit satt! Fanns ingen bättre placering tyvärr..men det är ingen skönhetstävling [emoji16] nu ska jag vara tillverka lite flänsar som riktar luften mot den [emoji4] icn är förövrigt från Audi a3
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Nu har jag fått lite svar [emoji4]
Hojen är inte helfordonsgodkänd.
Hans sa att jag skulle ringa runt till besiktningsbolagen. Eftersom hojen kommer hamna(vid besiktning iaf) under 20% effekt ökning så kan man regga som ändrat fordon. Men då ska man egentligen bytt motor. Så det är upp till...
Snackade med Hans idag.
Han sa att jag måste ta reda på om den är helfordonsgodkänd först och främst. Så ringa till transport styrelsen på måndag om det.
Sen garvade han när jag sa att jag skulle ladda 0,1. "Gör rätt och ladda fullt istället" [emoji23] så jag går på det spåret!
Håller tummarna...
Har mejlat SFRO och väntar på svar.
Motospeed verkar bra [emoji4] synd att det är 15 mil dit...Gävle, Uppsala och Norrtälje är närmare om det finns nåt där?
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Det här hittade jag hos SFRO.
Den kommer nog inte hamna under ändrat för jag har inte bytt motor.
Och dom kan ju inte påstå att jag får mer än 20% mer hästar/vrid med 0,1 bar..eller?
För om dom inte kan det då blir den ju inte heller ombyggd..
Så vad blir det då? Frankensteins kusins monster...
Okej det var tråkigt att höra [emoji853]
Hur mycket bök är det med SFRO besiktning?
Insatsen sitter i just nu, därför det ser litet ut...provade med och utan för att kolla ljudnivån bara.. smällde lite mindre utan så den lär sitta i på besiktningen.
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Måste få tag på en besiktningsgubbe också..har två polare som jobbar på Dekra vs Opus. Den ena säger att det inte är några problem att besikta med turbo monterad men inte inkopplad. Den andre säger att jag måste ta bort den helt för att den ska gå igenom.
Nån som har erfarenhet av detta...