Kollade upp detta själv. ZXR750 av årsmodell 89-90 får man ta med Classica, ej dom nyare än så. Satan vad värt för den som vill komma undan med en billig någorlunda vass plastraket! :hihi
Jag kör en Ducati M900 från 1994, 1500 helförsäkring/år hos BS&MC. Det trots att jag är yngling.
Räkna med dyrare drift och service än en Japanare, men en förbannat bra motorcykel när den går som den ska.
Cirkus 80nM i vridmoment och en toppfart över 200-strecket, med en hjulbas på 1440 stavar KUL!
Efter vidare undersökning så verkar det som att eftermarknadsmätaren är trasig.
Så frågan är då var man får tag på en ny mätare med varvräknare.
EDIT: möjligt att laga? :D
Den ser ut att vara från samma tidsålder som hojen, men jag känner inte igen den från bilder på andra duccar. Tror att det ska vara eftermarknad alltså.
Hmm, det där är visserligen för dom nya insprutnings-modellerna.
Men jag ska öppna och se hur det ser ut. Glapp i mätaren verkar ju inte helt...
Varvmätaren på min ducce lever sitt egna lilla liv. :dummer
När hojen har blivit blöt så visar mätaren i regel antingen ingenting, eller flyger upp till 5-7000 när man varvar ordentligt, för att sedan flyga ner till 0 igen när man inte varvar så mycket.
Är den ordentligt torr så brukar den...
Ny på brädan, så jag hoppas att jag inte postar i fel forumdel!
Kikar på att köpa mig en Ducati Monster på 800cc eller mer. Går helst inte över 40.000, vilket gör att jag hamnar på årsmodeller 95-05 någonstans.
Tittar främst på 900cc från 95-99, då jag kan få en för bra pris och ha lite över...