Jo jag förstår att lite sot ger högre kompression, men men. Skadar det att lämna kvar sotet på resten av ventilerna eller bör jag rengöra helt och hållet nu?
Jag har rengjort utsugs ventilerna till metal rent. Skulle bara ta bort de ljusa lagret från början. Men de var väldigt svårt att bara få bort det så jag rengjorde allt. Tog väldigt länge så är inte så sugen på att fortsätta på insugs ventilerna också. Kan jag lämna dom som dom är eller måste...
Tyvärr så är det samma problem att få i 4an och 5ans växel utan att koppla. Och ja det är bara när jag kör. Står motorn stilla kan jag få i alla växlar.
Sist jag körde fick jag i 4 och 5ans växel när jag varvade ur växlarna. Jag vet inte vad de berodde på.
Har problem att få i 4an och 5ans växel när motorn är igång. Det går fint att växla när den är av för hand. Vad ska jag börja undersöka? Vad kan vara för fel?
Förra året servade jag motorn och mätte glappet på vevstaken. Glappet var inom det tillåtna avståndet. Så jag tror icke det kan va probleme.
Jag får väl lägga upp en video på hur det låter så snart jag kan :2cool