Sverige idag..

Det borde finnas elavtal för sådan som dig uncletom. Finns det inte solel eller vindel så slutar du använda el. För säkerhets skull kopplas du bort från elnätet slumpmässigt så det blir rättvist fördelat mellan alla som valt solel + vindel.
Nu är jag inte så insatt i elindustrin, eller ens hur el produceras idag (kärnkraft?). Jag vet att vi har tekniken, förfinat den maximalt, men allt ska ändå kosta mer och mer. Jag hör på nyheter i radion om diverse "kriser" hela tiden men kan bara konstatera att det beror på att några få vill tjäna extra mycket pengar på människors grundläggande behov. Som utvecklingen ser ut kommer det snart kosta pengar att andas luft. Hur motiverar vi den kostnaden?

Nu är jag inte så insatt i elindustrin, eller ens hur el produceras idag (kärnkraft?). Jag vet att vi har tekniken, förfinat den maximalt, men allt ska ändå kosta mer och mer. Jag hör på nyheter i radion om diverse "kriser" hela tiden men kan bara konstatera att det beror på att några få vill tjäna extra mycket pengar på människors grundläggande behov. Som utvecklingen ser ut kommer det snart kosta pengar att andas luft. Hur motiverar vi den kostnaden?
Så här såg det ut 19:30
1791311744634.png
Jag tycker det 'är kul hålla kolla här

Så här såg det ut 19:30
View attachment 533708
Jag tycker det 'är kul hålla kolla här
Bilder som det där får mig att tänka på tv-spel. Men, oj vad mycket vindkraft vi verkar ha. Kan det verkligen stämma?

Nu ska jag leta upp nåt bra tv-spel här ..

Nyheter
Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen