shoei-sverige

martley

Sporthojsnörd
Gick med
27 Aug 2025
Hoj
2007, Suzuki gsf 1250 sa bandit
Jag sökte efter tillbehör till min Shoei-hjälm, och väldigt högt på träfflistan i Google kom shoei-sverige. Det som förbyllar mig är den rea på upp till 85% på nästan hela sortimentet. En ny GT-AIR3 för 1273 Kr låter för bra för att vara sant. Är detta en bluffsite ? Det som gör mig misstänksam är förutom priserna att de blandat svenska med andra språk samt att beskrivningarna av t.ex. hjälmar är väldigt knapphändiga, i stort sett endast vilka storlekar man kan välja på.

Jag sökte efter tillbehör till min Shoei-hjälm, och väldigt högt på träfflistan i Google kom shoei-sverige. Det som förbyllar mig är den rea på upp till 85% på nästan hela sortimentet. En ny GT-AIR3 för 1273 Kr låter för bra för att vara sant. Är detta en bluffsite ? Det som gör mig misstänksam är förutom priserna att de blandat svenska med andra språk samt att beskrivningarna av t.ex. hjälmar är väldigt knapphändiga, i stort sett endast vilka storlekar man kan välja på.
Bluff!
Det är för bra för att vara sant, gå vidare.

Bluff!
Det är för bra för att vara sant, gå vidare.
Ja, det håller jag med om, om det verkar vara för bra för att vara sant så är det förmodligen det. Men den / de som kokat ihop den siten verkar ha varit väldigt flitiga och fått med det mesta av shoeis sortiment.

Vilket är shoeis riktiga site ägnad åt sverige ?

Det där är garanterat en bluff-sajt. Sådant går att skapa snabbt med AI idag, så förmodligen inte ens speciellt mycket jobb bakom. En varningsklocka är alltid när det saknas kontaktuppgifter, organisationsnummer m.m.

Shoei har mig veterligen ingen organisation eller bolag i Sverige. Tidigare var det väl Duells som var distributör, men nu verkar det gå via en distributör i Tyskland. Det är deras europeiska hemsida som gäller. https://www.shoei-europe.com/

Nyheter
Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången