Idag är jag förbannad därför att...

Bara att fälla ner solskyddet och köra om.
:hihi bara extra bonus om det blixtrar till så sölkorven behöver vara nervös nån vecka.

Jag har inte solskydd i min hjälm så jag kör med mörkt visir. :tummenupp

Å varför ligger alla slöfockar och slickar mittlinjen och stirrar bara rakt fram och ignorerar backspeglarna?

Det gör det lättare att köra om då de inte kommer att se mig förrän jag passerat! :tummenupp

Folk som ligger redigt under hastighetsgränsen har inte koll på sin bils felvisning på hastighetsmätaren.

Med vinterhjulen har jag 10% felvisning (dom var avsevärt billigare i den storleken) och med sommarhjulen har jag 3%

Det är inte svårt att i huvudet göra den mentala gymnastiken att på vintern plussa på om det är 70 så kör jag 77 om det är 90 så kör jag 99

På sommaren saktar jag in till skyltat förbi kamerorna och får lite marginal

Fast det är ju inget problem för man ligger ju alltid bakom någon såskopp som ligger 10 under....

Problemet är att det kommer en likadan "förare" från andra hållet men det finns ju vägrenar även i mellersta och södra Sverige. :squid
Nu kör jag sällan där det finns vägrenar. De vägarna svänger inte tillräckligt i min smak. Men det är bättre att se lösningar än problem.
Så om jag kör om någon som ligger mitt i vägen så är det lika mycket plats som om jag möter någon.

Batterihelvetet i hojen hade laddat ur igen, ingen körning idag :(
Förhoppningsvis så funkar det imorgon igen. Kommer nog att investera i nåt nytt under dödsäsongen..... Nåt lättvikt förmodligen.

Nu är jag faktiskt lite förbannad, men tänker att jag rådfrågar expertisen här först av allt.
Håller på att byta golv i köket och har inhandlat ett hyfsat dyrt vinylgolv med klickplattor.
Har lagt ett par kvadratmeter när fjärde kartongen ska öppnas och upptäcker skador på hörnen. Kartongerna är helt intakta så skadorna måste skett innan paketering på fabriken.
Är det någon här som har vana att lägga klickgolv som kan säga om detta är ok att lägga eller ska man reklamera skiten?

IMG_3750.jpegIMG_3751.jpeg

Jag skulle reklamera. Onödigt att lägga ett skadat golv. Har du jättelångt till affären kan du kanske be om ett prisavdrag så att du får någonting för att lägga ett skadat golv.

Blir det mycket bitar som ska kapas i slutändan så kanske dom går att använda där.
Men man har betalat för felfri produkt så tycker jag man ska höra av sig till butiken.

Nu är jag faktiskt lite förbannad, men tänker att jag rådfrågar expertisen här först av allt.
Håller på att byta golv i köket och har inhandlat ett hyfsat dyrt vinylgolv med klickplattor.
Har lagt ett par kvadratmeter när fjärde kartongen ska öppnas och upptäcker skador på hörnen. Kartongerna är helt intakta så skadorna måste skett innan paketering på fabriken.
Är det någon här som har vana att lägga klickgolv som kan säga om detta är ok att lägga eller ska man reklamera skiten?

View attachment 533632View attachment 533633
Ställ till en scen.

Behövde inte ställa till någon scen, personalen på Buhuset var väldigt tillmötesgående. Det visade sig att resten av partiet de hade i butiken hade samma skador, så de kommer att reklamera alltihop till tillverkaren.

Surt för mig dock som inte får göra färdigt i köket förrän ett nytt parti kommer nästa vecka (som vi inte vet än om den också är kajko).

Lider med dig!
Fick de med sig mycket?
Inte ett jota i denna bil, men dom tömde bilen bredvid "bra". Förmodligen har något stört dom så att dom inte fick avslutat.
Har inte fått pratat med min kollega (annat bolag) men killgissar att det var verktyg för runt 50k som försvann där. Det stora problemet förutom den stora kostnaden är att det är svårt skydda sig mer än inhägnat och kameror. Svårt att sätta kameror dolt så att dom ändå kan filma bra, vilket gör att dom ser och undviker dom relativt lätt genom att bara dölja ansiktet.
Den andra bilen:
1791209356328.png

En av killarna:
1791209393526.png

Många som sätter på "puckar" på sina arbetsbilar så det blir svårare att bryta upp dörrarna till skåpet. Men har sett bilar där dom helt enkelt kapar upp ett stort hål i dörren.

Numera är det standard att ha kamera & larm på byggen. Men på förra bygget jag var på så sågade dom upp stora hål på baksidan av containerna där inte kameran täckte och rensade på verktyg.

Jag har sett flera vanlifers som har utrustat sina bilar med extralås och invändiga förstärkningsplattor runt orginallåsen, men dom har ju nackdelen av att det alltid går att ta sig in genom fönstren.

En annan som byggde en "stealth-camper" ville att det skulle se ut som en firmabil, men insåg inbrottsrisken, han dekalade upp bilen som "Asbest sanering" och dom vanliga "No tools left inside overnight" samt varningsettiketter för att öppna skåpet utan skyddsutrustning.

Modigt av honom att förutsätta att tjuvarna inte är analfabeter

Nyheter
Finslipning av Ducati-crossarna till 2027

Pressrelease, Borgo Panigal...

Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris

Raven Moravia TX Air+: Seri...

Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...